6.10.06

Hidup ini perlumbaan

Tolong ubah yang ni.
Tolong print satu lagi.
Tolong boldkan perkataan ni.
Tolong besarkan tajuk ni.
Tolong buat surat.

Boleh...
Boleh...
(sambil angguk)

Tolong diam boleh? Banyak sangat nak tolong. (aku cakap dalam hati. Setakat ni tak pernah cakap luar hati. Tapi aku nak cuba juga cakap. Maksud aku keluarkan dari hati). Nanti aku cuba.

Fuh! Lega sudah. Laporan CTK dah hantar. Demi menambahkan duit poket kompeni dan duit poket aku. Aku kena dapat projek ni. Kompeni kami lawan empat kompeni yang lain. Kompeni Hindia Timur Inggeris tak termasuk. Kompeni yang berlumba Kompeni Z, Kompeni Y (kompeni aku), Kompeni R, Kompeni J dan Kompeni Q. Siling projek bawah RM satu juta. Apa? satu juta? Talak untung! Huh. Bos beriya mahu. Bos kerah aku. Bos paksa-desak aku. Aku rela. Aku ikhlas. Bos, kalau dapat projek ni... Bos kena belanja saya. Saya tak nak naik pangkat. Nak kena beli tangga. Saya tak nak kereta Merc. Besar sangat! Saya cuma mahu kesenangan. Mmm Kesenangan DUNIA & AKHIRAT. Faham-faham sudah ye.

No comments: