5.10.06

Air tangan juadahmu



Aku memang tak suka beli juadah berbuaka puasa di mana-mana bazaar Ramadhan. Aku lebih sukan (salah ni... Suka) makan masakan awek aku. Pandai dia masak juadah untuk berbuka. Tak macam masak kejadah! Dia juga pandai buat kuih. Tak sia-sia aku tinggal sebumbung dengannya. Tapi, semalam dia tak masak sebab ada baki lauk hari sebelumnya. Selain pandai masak dia juga pandai menjahit. Dia pandai mengemas. Dia pandai mengaji.

Ada banyak lagi kepandaian dia yang aku tak mahu berlagakkan. Berkat air tangan dia, aku sering berbuka masakan dia di rumah. Tak boleh tidak. Tapi, hari ini aku nak belilah sikit kuih-muih yang ada jual kat bazaar Ramadhan tu. Cuba nak rasa juga apa yang sedap. Nak tahu juga orang kata, makanan yang dijual di Bazaar Ramadhan tak sedap. Aku nak cuba air tangan penjual di Bazaar Ramdhan yang sebulan berniaga dalam setahun (sekali cuma di bulan Ramadhan)


Nota bulu kaki: Nak rasa air tangan aku . Sila tengok mukasurat 15 dan 32. Tengok!

No comments: