24.9.06

Pelaburan

Sedang badan ingin berehat. Kata perlu dikota. Kena paksa pergi berbelanja apa yang ada. Lepas berbelanja nak bertandang ke rumah member. Barangkali dia ada di rumah. Kerana dia yang menjemput melalui SMS suruh datang ke rumah. Pandai dia. Takde minuman kalau datang di bulan puasa. Hehehe..

"Pukul berapa nak pergi?"

"Pergi mana?" Aku buat-buat lupa (kalau ada semut dalam air jangan minum).

"Aik! Pergi belanja dapur lah."

"Tak cukup arrr. Minyak kereta dah nak abis"

"Kita beli setakat yang dapat aje."

"Nak beli ayam seekor pun tak lepas ni. Separuh pun belum tentu."

"Biar betul? Takpelah. Kita beli keperluan untuk si kecil ni dulu. Kesian kat dia."

"Mmmp. Adakah kita akan berbuka di surau? Pasti ada mureh (ejaannya camne ntah)".. kan?"

Beri salam. Salam tak berjawab. Tekan loceng. Tekan loceng dua tiga kali. Tekan loceng berkali-kali. Tak ada orang respon. Dia tidur barangkali. Ah! biarlah dia tidur. Aku tak mahu menggangu dia tidur di bula Ramadhan. Aku balik.

Sampai di depan pintu. Aku terima SMS darinya. Sewaktu aku sampai dia ada di tandas katanya. Ternyata awal-awal Ramadhan kerap orang ke tandas agaknya. Perut terperanjat! Aku pun mahu ke tandas. Melabur untuk bulan ini.

No comments: