8.9.06

Batal

Akhirnya entri ini menjawab tajuk entri yang satu lagi. KLIK SINI

Kira-kira jam 4.45 pm. Telefon bimbit berbunyi.
En. Polis
Assalamualaikum

Aku
Waalaikumsalam

En. Polis
Saya, Sarjan Dollah. Awak ada hantar surat berkenaan dengan saman tu kan?

Aku
Ya, ya ada. (sambil mengangguk-angguk)

En. Polis
Begini. Sebenarnya, ada kesilapan teknikal lah encik. Kita tersalah key-in nombor plet. Patutnya JGV bukan JGY. Jadi bila masuk JGY tu yang kuar nombor kereta encik.

Aku
Ok. Maknanya saman saya dibatalkanlah ye. Bagus (sambil senyum).

En. Polis
Ya, nanti pihak kami akan hantar surat pembatalan tu lah. Masa ini KIV dulu surat tu. Bukan apa, ada polis dari Johor Bahru telefon saya, dia kata dia kenal awak. Tu yang dia telefon saya.

Aku
Terima kasih En. Polis. Maknanya surat akan menyusul lah ye. Hoooray... Ok saya tungu. Sejak kena saman ada plak polis wanita kenal aku (dalam hati - kebingungan). Setahu aku aku tak ada. Macam mana dia leh kenal aku.

Respon kepada surat yang dihantar (14/08/06 hingga 08/09/06). Mengambil masa 25 hari ditolak 7 hari tidak bekerja dan cuti umum. Jumlahnya 18 hari kasar belum ditolak cuti polis dan cuti lain.

1 comment:

Unknown said...

attoch, agaknya polis tu pun baca blog attoch :)