20.9.06

Klimaks

Pengantin itu diarak kompang, riuh-rendah di bawah rumah, kemudian ke sekat sebelum naik ke atas rumah diiringi dengan pantun seloka pengantin ke atas pelamin dan kedua mempelai tersenyum manis, menyeri majlis.

Selesai sahaja persandingan dan upacara renjis-renjis dipilis, ditepung tawar. Pasangan pengantin berposing mengambil gambar sebagai kenangan. Kadangkala berpelukan. Sempat juga berciuman tangan. Bercumbuan selepas itu diekori dengan bersenggama (uiks). Bersetubuh? Nanti dulu. Tunggu di malam hari. Malam pertama. Ada upacara gilang-gemilang pesta bunga api di dalam hati pasangan pengantin. Suap-menyuap tidak dilupakan. Emmmphh. Sedapnya tak terkata.

Tibalah saat dan detik waktu yang ditunggu. Kedua-dua pasangan berada di kamar baru. Tiada siapa mula bicara. Masih diselubungi segan silu. Ice breaking! Menunggu upacara perasmian. Ada pengisian khusus di dalamnya. Biarkan bara asmara terus menyala. Bangkitkan nafsu di kamar. Panaskan minyak. Masukkan bahan-bahan yang sediakala dikupas untuk digoreng. Sambil menggoreng boleh juga menggapai bawang dan cili. Pastikan bahan itu sudah ditumbuk lumat. Pastikan juga secukup rasa. Goreng dengan kadar yang lama.

"Awak goreng apa ni? Hangit semacam je"

"Goreng hati bang!"

"Hari ini kita makan hati la ye?"

"Makan hati takpe bang, jangan makan dalam!"

"Kenapa? Awak makan dalam ke?"

"Tak arrr... Saya suka makan angin. Huah huah huah.. Lala lala.."

No comments: