1.12.06

Mencarut di kantor

Aku gagahi juga diri ini memandu di lebuhraya itu. Sayup-sayup mata memandang kengantukan. Memandu di kala panas terik mentari memang mengantukkan. Berjumpa dengan pegawai itu untuk mendapatkan info yang telah dijanjikan. Sebelum pergi, sudah aku buat temujanji. Ya, aku sudah bilang dengan dia jangan pergi ke mana-mana.

Sampai di pejabatnya, dia tiada. Kata orang-orang situ dia keluar ke tapak. Aku tunggu. Lama aku tunggu. Sempat kira bilangan jubin-jubin di lantai kaki lima kantornya. Jam dah lama aku tenung. Gambar Agung yang ada melekat kaku di situ pun naik murka. Apatahlagi gambar Pak Lah Perdana Menteri kita. Dia cool aje. Dah hampir dua jam aku tunggu kaunter depan tu.

Tup-tup datang seorang wanita gempal memberi maklum bahawa orang yang ingin aku temui ada di bilik mesyuarat. Dia sedang bermesyuarat. Barangkali dia lalu belakang katanya.

Hoi hoi hoi

Pap! Kan saya dah buat temujanji dengan dia. Kenapa dia buat macam ni?! Ini boleh mendatangkan marah! Aduish, betul-betul buat aku fed-up la dengan jabatan ini. Dari tadi aku tercongok kat sini, kau masih tak sampai-sampai. Bengang ni. Bengang! Panas! Panas! Dalam hati aku.

Bukan kau tak tahu masa itu wang. Time is money but money is not time. Kan aku dah mencarut!

Wa de fak! Itu kata naga. Aku pinjam cuma. Woooh!


.