30.11.06

Hidup ini sepi tanpa dia

Kau bayangkan satu kisah gergasi yang kesepian. Itu kisah gergasi. Kisah dongeng dari negara Scotland.

Ini aku. Kisah aku sudah beberapa hari aku kesepian ni (kau jangan fikir yang bukan-bukan). Aku tinggal berseorangan di rumah. Awek aku telah pergi meninggal meninggalkan rumah dengan izin aku. Mahu bertemu dengan nenek katanya. bagus jika begitu.

Kau bayangkan, aku menjalani kehidupan seperti orang bujang. Tanpa belaian kasih sayang dan hilai tawa mereka. Kau pernah? Wuuuisyyh!... Sepi sungguh hidup aku tanpa mereka. Pulang ke rumah hanya masak Maggi. Bukan tak tahu nak masak. Kalau tinggal seorang, buang masa je kau masak. Nasib baiklah aku kuat motivasi diri. Boleh juga aku bertahan untuk beberapa hari ini walaupun tanpa mereka.

Aku rasa ruang tamu rumah begitu kosong! Pulang dari pejabat mati kutu dibuatnya. Oh, aku tak sanggup. Oh, bilakah mereka mahu pulang agaknya? Lebih-lebih lagi malam ini malam Jumaat kan? Biasa malam Jumaat aku baca Yaasin. Keh keh keh.


.

No comments: