27.11.06

Jangan kau berlagak hah!

Selepas saja Arkitek yang berlagak itu menelefon aku. Aku jadi panik dan resah. Mana tidaknya. Macam-macam dia kata tentang projek ini. Memomok-momokkan, menggertak, menakut-nakutkan dengan suaranya yang tak berapa sedap dan tak sempat aku nak bidas. Oh, kau tunjuk terror dengan aku ya. Nanti kau, aku akan kenakan batang hidung kau. Bukan nak balas-membalas. Tapi, kalau kau boleh buat aku pun boleh buatlah wahai Arkitek berlagak. Kau berlagak tak kena tempat. Cubalah berbudi-bahasa sikit kalau nak berbincang. Aku ajak berbincang kan? Kalau kau nak cepat. Kau buatlah sendiri! Aku ada kawan Arkitek lain jugak tapi taklah berlagak seperti kau! Har har har.
Dulu-dulu. Projek beratus-ratus ekar aku selia. Projek satu daerah tu... Itu dulu. Penuh tumpuan. Itu masa aku rajin. Rajin yang berlebih-lebihan. Malas yang amat kurang.

Kini, projek yang hanya sekangkang kera. Itupun nak kecoh satu dunia! Kau tak boleh nak urus! Aku kata untuk aku sendiri.

Aku naik aras satu. Entah. Mana? Tolak aras dua. Entah. Tanpa arah. Jumpa orang itu. Tak tahu. Tolak aras satu semula. Unit yang lain pula. Orang yang lain juga.

"Maaf encik, Puan Siti Zaleha takde"

Keluar minum agaknya. Aku kata dalam hati.
Entah. Aku bingung. Memang bingung. Macam bola dibuatnya diri aku. Tak jumpa orang yang 'benar' (the right person).

Kekadang aku merasa bingung. Bukan. Bukan aku tak tahu. Cuma aku tak berapa pandai agaknya dari segi pengurusan mental yang penuh berserabut.

Nota kaki kayu: Aku pun boleh berlagak dengan hasil karya digital aku. Cuba kau tengok sini >>>Fantasi-Aaa!<<< (lihat page 30,31,32,33 & 60).

No comments: