29.11.06

Tak mahu 'blackout' tanpa lilin lalu disuruhnya aku membeli lilin

"O Abangku cayang. Ada beli lilin?" Awek aku.

"Pap! Alamak lupa lah." Aku

"Kan Ayang dah pesan suruh beli. Lupa lupa lupa. Asyik lupa je." Awek aku.

"Entah. Macamana leh lupa erk?" Aku

"Tu la. Abang termakan semut banyak sangat tak?" Awek aku.

"Bila masa aku makan semut ni? Masa Abang makan semut datang ada la. Nak kena ni, tuduh-tuduh aku." Dalam hati aku.

"Okey. Esok Abang belilah." Aku menamatkan ayat.

"Ayah! Len. Len (dia maksudkan lilin)." Anak aku.


Aku senyum.

Yeay! Dia dah mula pandai bercakap. Pelat-pelat sikit. Ayah dan ibunya cakap, dia dengarkan memasang telinga. Kalau perkataan baru bagi dia, katanya "Ooo", diulang semula perkataan itu.


Contohnya, buah. Dia kata "Ooo uah, uah...

Sungguh melucukan puteri kecil ini. Muaks!


Nota kaki cagu : Aku dah beli lilin yang besar tu sebatang. Tak habis setahun. Harganya RM25.90. Kah kah kah. Nak sangat lilin.


.

1 comment:

Anonymous said...

Pasang Lilin aroma terapi...sambil tuh boleh kasi cool down awek ko...