7.8.06

Kek sedap

Hari Ahad lepas jam 2 petang di kedai kek nyonya.

"Haiya... nasib baik lu latang cepat ooo." Nyonya.

"Apasal?" Aku.

"Wa sulah mau tutup wo. Ali minggu tutup awal ma." Nyonya.

"Saya mahu tempah itu kek arrr." Aku.

"Berapa haribulan mau pakai?" Nyonya. Sambil buka kalendar nak menghulurkan gambar sample kek.

"20 haribulan. Tengahari I datang amik." Aku.

"Mana satu U order?" Nyonya.

Kami bincang seketika. Semua bersetuju dengan kek warna biru tu bebentuk hati. Nampak menarik. Harganya pun berpatutan.

"Wa order ini." Aku sambil menunjukkan gambar kek tersebut lalu nyonya tu membuka resit.

"Wa, ini kek semalam ada olang order lima wo.. Dia kata cantik."Nyonya cuba provok

"Ye lah..Saya mau satu saja" Awek aku jawab selamba.

"Itu dalam mau pelisa coklat, luar kaler bilu, bentuk love, 2 Kg." Nyonya tanda dalam resit.

"Lu tulis sini. Apa mau tulis? Wa tak tau ooo". Nyonya menyeruh awek aku.

Awek aku pun tulis. sambil menyindir Nyonya tu tak tau tulis pandai berniaga.

"Kasi itu henpon" Nyonya.

"Hah!" Awek aku bingung. Aku tau nyonya itu minta nombor henpon.

Awek aku bagi nombor. Aku jawab "Bukanlah. Bagi itu henpon". Nyonya tersengih. Aku dikata jahat.

"Deposit berapa?" Nyonya sambil bersedia untuk menulis.

"Itu harga RM60 kan. Saya bagi 60 sen boleh deposit." Aku sambil mengeluarkan syiling di kocek. Nyonya geram.

Awek aku hulur RM30.
__
Nota: Nanti saya belikan awak kek harijadi pada 19 Ogos 2006 sempena harijadi awak. Awak nak kek Secret Recipe kan?

5 comments:

Anonymous said...

aku pun nak kek..

Anonymous said...

bagi alamat aku pos. Tunggu di ambang pintu :)

Romantis Selatan said...

saya suka makan kek keju. rasanya sungguh enak dan menyegarrrrr kan.

Rie said...

si comey aku wat kek batik semalam. sedappp

Anonymous said...

Nota: Nanti saya belikan awak kek harijadi pada 19 Ogos 2006 sempena harijadi awak. Awak nak kek Secret Recipe kan?

Saya nak juga sebab hari jadi saya pun pada 19hb ogos, boleh kan....