17.8.06

Nilai

Perempuan itu selalu ke kedai mak. Katanya kawan rapat Cik Niah sebelah rumah. Duduk serumah dengannya. Masih bujang. Dara. Kalau berkunjung ke kedai mak, pastinya pada waktu malam. Sering lewat malam. Katanya baru pulang dari kerja. Kekadang ada juga tompok dan bintat merah di lehernya yang kelihatan sewaktu disinari cahaya lampu kalimantang di kedai mak. Cuma nampak samar-samar. Berpakaian seksi. Kekadang berseluar pendek ketat sendat dan singlet tanpa lengan. Pernah juga hanya bertuala dan kemeja T sendat amat. Pernah juga berbikini. Emmm... Pernah? Oh belum pernah.

Bukan aku saja. Barangkali semua lelaki sejati apabila berhadapan dengannya boleh naik. Tipulah kalau kau punya b****g tak naik. Kalau kau lelaki sejati. Ya, aku pasti. Kalau tidak, kau mati pucuk atau tak bernafsu atau ada yang tak kena. Tapi paras rupanya taklah berapa ayu. Giginya agak mencanak ke depan sikit. Tidak. Aku tidak mengumpat. Ini betul dan kenyataan. Tapi, bentuk badannya menggiurkan. Boleh menjemput dan mengundang sebarang kecelakaan yang tak boleh diduga. Montok dan gebu barangkali aku tafsirkan. Perghh. Tak boleh tahan. Kau ternganga. Meleleh. Aku tak pernah fikir yang bukan-bukan. Cuma kau yang berimaginasi.

Sekian kalinya. Perempuan itu, dah lama tak dengar khabar beritanya. Dah lama tak berkunjung ke kedai mak. Mana agaknya. Satu hari mak tanya pada Cik Niah sebelah rumah. Mana perempuan itu pergi. Cik Niah jawab dengan muka selamba tanpa rasa sedikit kesal. Perempuan itu dah jadi p*****r. Prempuan j****g. Selisih keturunan aku. Semalam, baru kena cekup dengan pak polis. Sekarang ada di Balai Polis. Takde siapa nak jamin dia. Kesian... Patutlah aku ada bau sesuatu tiap kali dia berkunjung ke kedai mak. Bau wangi bercampur hanyir. Berbau hancing ... Apa kena mengena hancing dengan kerja tuuuut. Jangan tanya aku. Tanya orang yang lebih bertaqwa kepadaNya. Larisnya dagangan badanmu yang punya nilai tersendiri. Aku harap tidak tersalah menilai dirimu. Aku harap sangat rumah urut tidak disalahguna. Begitu juga kedai urut. Kedai mak aku belum tukar menjadi kedai urut. Harap kau memahaminya dengan sulaman iman di dada.