20.8.06

Harapnya cepat respon tapi tak betul!

Setelah menelefon polis cawangan trafik Segamat. Hantar surat. Tak perlu ke Segamat.

_____
Tarikh : 14 Ogos 2006


Ketua Trafik Daerah
Ibupejabat Polis Daerah Segamat
Polis Diraja Malaysia
JKR 90, Jalan Ibrahim,
85000 Segamat, Johor.
Tel: 07-9325811

Tuan,

PENYEMAKAN SEMULA SAMAN TRAFIK KELAJUAN

Adalah saya dengan hormatnya merujuk kepada perkara di atas

2. Bersama-sama ini disertakan maklumat mengenai surat saman yang diterima di alamat kediaman .................................................................
Juga disemak secara online, maklumat saman adalah seperti berikut:

Nama: XXXXXXXXX XXX XXXXXX
No. KP : XXXXXXXXXXXX
No. Kenderaan : JGY 2740
Saman dikeluarkan : Segamat
Lokasi kejadian : KM135 ( Jalan JB – Seremban)
No. Saman : 1-QQ703497
Tarikh : 4 Julai 2006
Masa : 2.39 petang
Jenis Kesalahan : Kelajuan
Jumlah Kompaun : RM 150.00

3. Untuk pengetahuan pihak tuan, saman yang dikenakan ke atas saya menimbulkan keraguan dan kemusykilan kerana pada tarikh dan jam yang tersebut, saya sedang bekerja di firma swasta yang beralamat di .....................................................................
......................................................................................................

4. Bersama-sama ini saya sertakan bersama surat lantikan dari majikan dan surat pengesahan majikan yang menyatakan bahawa pada tarikh tersebut saya berada di pejabat dan tiada sebarang kerja luar di Segamat. Saya juga tidak mengambil sebarang cuti pada hari tersebut. Saya juga sertakan salinan geran kenderaan saya untuk rujukan pihak tuan. Saya yakin juga pada tarikh tersebut saya tidak memberi kepada sesiapa untuk menggunakan kereta saya.

Adalah diharapkan maklumat dan dokumen yang disertakan ini mendapat perhatian dan semakan maklumbalas dari pihak tuan dengan sewajarnya.



Sekian, Terima Kasih.


Yang Benar,

.....................................
BUKAN PESALAH TRAFIK
HANYA KESILAPAN MANUSIA


s.k
1. Ketua Trafik Negeri
Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor

Polis Diraja Malaysia
80990 Jalan Tebrau
Johor Bahru, Johor

2. Ketua Trafik Negara
Ibu Pejabat Polis DiRaja Malaysia
Bukit Aman
50560 Kuala Lumpur

____
Kita tunggu berapa lama polis nak respon. Apa reaksinya? Positif atau negatif.
Sejauh mana cogankata CEPAT DAN BETUL diadaptasi dalam urusannya.

2 comments:

Anonymous said...

aku rasalah kan...ko cube call pejabat berkenaan then fax balik surat tu. kalo bleh cakap ngan person incharge sbb kalo ko just pos mmg lambat tindakannye...

Unknown said...

Dengan JPJ diapanggil ke ofis untuk buat siasatan. Tapi syukur semuanya dapat diselesaikan. dengan Polis tak tau pulak..