17.7.08

Mendukung biawak hidup

Entah siapa punya ide ntah...
Tup tup, gua dapat satu grup dengan Sumartini. Gua pun kurang pasti dalam hal ini. Camne dia boleh tercampak dalam grup gua. Dia sendiri boleh jawab rasanya. Bukan! Sumartini bukan tak cun. Cun beb! Pipi gebu, kulit halus mulus kuning langsat. Bukan gua tak mau Sumartini grup gua. Dah ditakdirkan begitu. Nak buat camne. Ah! Itu bukan soalnya di sini.

Soalnya. Lu tahu-tahu aje la kan. Kerja dalam grup. Semua boleh bertindak sebagai ketua. Dan semua juga boleh bertindak sebagai ahli biasa. Dan semua boleh jadi member lelap. Semua barangkali boleh jadi aktif. Maka, gua ambil pendekatan, lu pikirlah sendiri. Sebab, takde siapa dilantik jadi ketua. Pandai-pandai arah diri sendiri.

Satu hari. Dalam grup itu. Oh ya, lupa pulak nak beritahu nama grup tu. Katalah nama grup itu, heksagon. Ada ke bagi nama heksagon. Ok ok.. Ahli heksagon masing-masing buat kerja. Macam nak mampos! Sibuk mengalahkan semut menghurung gula. Helang menyambar ular melingkar. Maka, setiap ahli dengan tugas masing-masing sebagaimana yang telah dibincangkan. Maka, buatlah kerja sampai malam.

Malam itu, Sumartini dengan mata terkebil-kebil dan terkemut-kemut. Merapati gua selaku ketua grup yang mereka tergila-gila nak lantik sangat secara tak rasmi. Menanyakan soalan ini.

"Tok, ada apa-apa lagi ke kerja nak buat?"

"Dah takde daaahh...!! Balik arr, kalau nak balik!" gua cakap dengan nada sindir yang amat pedas lagi ganas dengan alunan kata berlagu. Dengan melafazkan sekali nafas.

"Errrmmm...., okeylah.." Sumartini jalan menuju ke daun pintu yang sediakala terkuak. Bayangnya menghilang ditelan gelap malam.

Entah siapa punya ide ntah...

"Ada ke patut dia tanya soalan gitu? Esok ada submittion babe! Balik betul dia...? Betul-betul dia balik!" dalam hati gua menyumpah dan menyampah.



Padan muka semua ahli grup. Inilah akibatnya mendukung biawak.




Err. Gua tak cakap Sumartini biawak! Korang yang fikir begitu. Aha..!
Gua cakap dia pipi gebu, kulit halus mulus kuning langsat. Weh, itu bukan soalnya di sini.

Soalnya di akhirat nanti. Apakah gaya kepemimpinan gua akan dipersoalkan?
Sedangkan gua dilantik jadi ketua atas dasar demokrasi. Bukan gua yang tergila-gilakannya sendiri. Ini konspirasilah ni..

10 comments:

kamar hati said...

huhuhu...apa kes...mendukung biawak hidup...huhuhu...

ni mesti dia jenis tak paham bahasa ni...jenis tak ambil pot apa org cakap....apa bleh buat, sudah nasib badan....hihiihih... (",)

Anonymous said...

Name pon grup, mmg biase la camtu.
Apa ada hal?

Lelaki hensem mcm kite mmg slalu kene jd ketua ek? Pastu klu slh, kite yg kene.

L*h*n*t!

Anonymous said...

kwang..kwang...akhir2 ni menyingkap kisah silam yerk... boleh dijadikan sejarah dan peringatan di kemudian hari...

lynn saleh said...

wei...ko dah mengumpat blakang nih...dah bertahun2 punya cerita plak tu... nasib baik aku takde no tepon si sumartini tu kalo idak mau aku jadi balaci. hahahahaha..

ladylikeme said...

mcm maner rasenyer mendukung biawak???tapi ok la..sumartini xkan biawak.....aper rasenyer mendukung sumartini yang hidup...huhuhuhu : )

Danielle_Corleone said...

nasib la tok, kadang2 kalo orang nampk kita ada kemampuan skit mulalah nak buli kita. buli tak langsung. huhu.

tasekM said...

ni konspirasi ko buat sendiri ni tok

:p

cikgooden said...

biawak hidup?..macam mana rasa dokong dia heh?.

salam ziarah tok..anak cucu tumpang lalu..

sebenaqnya aku penin!...apa maksud cerita hang?

garb_ina said...

ah tok,
kalau ako pong, dah ko soh balik, so balik le. Buek pe nak tgu lagi maaa...balik lerrr...enjoy lagi baik. Ahakzzz...

jagoan said...

ti,
saya tak cakap, awak yg cakap!

chak,
saya tak carut, awak yg carut! L*h*n*t!

mous,
saya tak imbas, awak yg imbas!

azlina,
saya tak ngumpat, awak yang nak ngumpat! Haha

keme,
saya tak dukung, awak yang rasa nak dukung sangat,..

leone,
saya tak sedar, awak yang sedar.. Haha

rah,
Haha!

Den,
gi betapa dulu..

ina,
ya ya..saya suh balik! dia pulang plak! :D