10.7.08

Kita : apa yang kita main (part vii)

Saya dah cuba banyak kali. Jawapan ni takde la dalam pilihan la Cikgu.

Mana boleh! Mesti ada punya. Cikgu aku kata bersungguh.

Cuba cikgu buat? Takde. Takde jawapan! Aku cabar.

Lama kemudian.

Ni ada ni... hah!

Terima kasih Cikgu. Bagi saya jawapan. Hehehe!

Jangan main-main depan saya ye... Belakang saya apatah lagi, laung Cikgu aku.

Heh! Belakang?!

Err.. Belakang papan pemisah atau partition misalnya.

*****

Dulu. Saya ada kawan. Ramai kawan untuk gembira. Tidak untuk berduka. Abaikan itu. Berbalik kepada cerita asal. Satu hari, saya kemaruk nak main-maian sesuatu di studio teknikal tempat kami belajar. Hah, kebetulan kami di studio ketika itu. Di studio banyak papan pemisah (partition) untuk kegunaan pelajar. Lalu saya ajak Syam dan Talip. Kemudian, kami main tolak-tolak troli menghiburkan hati. Selepas kami boring main bola kertas. Entah siapa punya ide entah!

Sedang kami bermain tolak sana tolak sini. Tolak sana sini troli. Tiba-tiba troli terlanggar partition. Lalu partition itu tumbang. Tanpa disedari di balik partition itu ada pelajar perempuan sedang tidur barangkali.

Gedebang..!!!

Partition itu jatuh. Mujur hanya kena pada kerusinya tempat dia duduk. Dan mengena sedikit badannya saja. Tak luka pun. Kedengaran suara menengking.

"Korang kalau nak main pergila padang! Kalau kena hempap benda alah ni badan awek gua ni. Boleh mampos tau tak? Sape nak tanggung! Blah!" dia sound macam nak bertumbuk.

"Hek eleh..!" Dalam hati kami. Awek dia tak kata apa pun. Dia lebih-lebih.


Tak mahu merumitkan keadaan. Saya meminta maaf mewakili kawan-kawan.

Bukan susah nak minta maaf kan. Maafkan kami penunggu gua..

5 comments:

garb_ina said...

Eleh takat main bola kertas. x beh langsung. Erkzzz....hehhe...saja buat onar kat ko. Tapi kan, balak awek tuh mmg poyo lerrr......tet! mcm aku kenai jer. Ahakzzz...

Anonymous said...

Tok,
ta'kan lah ko diam je kene sound camtu?

Anonymous said...

mengenang kenangan lama nampak..ahaks..

kamar hati said...

hihihi...apa kes main bola dlm tu...hihihi...sekali kena tengking la plak...tp, mmg poyo la balak awek tu...awek dia tak kata apa...dia yg lebih2...hihihi... :)

jagoan said...

ina,
kenal ke?

chak,
tggu sambungannya

mous,
kenangan baru ni

hati,
poyo tu hape?