8.7.08

Maskara 9 : Ulasan dari dalam

Ini ulasan MASKARA. Entri terbaru scroll di bawah.

Malam MASKARA 9 sangat best bagi gua. Tak macam sabtu malam minggu yang aku lalui. Lain juga dengan malam mengaji. Lain sungguh dengan malam pertama. Gua suka. Gua terhibur beb. Itu yang penting kan. Gua pergi tak rasa rugi la. Cuma gua terlepas separuh masa pertama. Tapi gua layan dan sangat enjoy separuh masa kedua. Pergh! Mantap beb. Sol-jah, lain kali buat peraduan lagi. Hadiah kereta kebal pulak. Cis! Gua silap teka. Patutlah nama gua tak menang. Heh!

Persembahan kugiran CMYK gua suka. Meaning CMYK. Sempoi... Mereka guna teknologi beb! Cuma mereka mengaku tak biasa dengan teknologi. Pengakuan jujur tu. Suara sedap! Mat Jan hos yang spontan. Best... Nasriah Abdul Salam, puisi dan ceritanya seronok! Hidup cerita dia. Sebelum dia cerita dia menyampaikan puisi ilham dari surah Yusof. Gemersik suaranya! Aduh...

Enche penyair dari UK Perdana mempersembahkan puisi romantik sedih katanya. Pun best, walaupun beliau dah lama tak baca puisi. Boleh juga beliau baca malam itu dengan jayanya.

Pak PynHabib gua tabik. Puisi seluar dalam walau gua dah banyak kali dengar. Gua rasa pun jadi best jugak. Sebab suasananya yang kena. Kena dengan moodnya juga. Romen cara kampung gua pertama kali dengar. Lagi best rupanya... Alahai! Jemput lagi beliau. Hidup suasana!

Alina & geng pun best. Mereka bergelandangan. Satu-satunya persembahan duduk bersila dan bersimpuh. Dapat pujian. Dan patutnya dapat tepukan berdiri. Ili memang suaranya mengasyikkan. Serius! Dia boleh pergi jauh. Jauh ke persada antarabangsa. Rumah PENA dekat sangat. Haha! Ramai yang melongo dan bulu roma berdiri aku kira. Kagum dan terangsang selepas puisi Pak PynHabib. Hahaha..! Sampaikan jemputan duduk terpaku tak mahu berganjak dan ada yang menjerit nak lagi! nak lagi! one more! one more!

Dr. Zul, membuat gua tersentuh. Sangat terkesan. Improvisasi mandi bersama kalau tak silap. Cuak juga gua kalau-kalau beliau tepijak cawan berisi air ada lilin yang di depan tu. Ketika beliau mempersembahkan ritualnya. Bukan apa, takut terpercik ke muka gua yang duduk bahagian sof depan. Khuatir juga Dr. jatuh bergelimpangan. Tak pasal-pasal nanti. Tapi beliau berjaya. Ya, tepukan gemuruh untuk beliau.

Jonos menutup persembahan dengan entri berkata-kata sambil sambil mempromosi baju Sol-jah dalam hasil cetusan idea sajak seluar dalam. Baju dalam. Kelakar. Kelakar... Lu orang beli baju sol-jah. Cantik! Kainnya tebal. Dah pakai simpan. Sayang nak basuh! Hahaha! Maskara 9 memang best. Bagi mereka yang tak datang lagi, jemput ke Maskara akan datang.

Jumpa kita di Maskara X : 2 Ogos 2008 nanti. Let's gone!



____
Lagi bacaan lanjut :
1/ Ajami

6 comments:

sinaganaga said...

Jonoslah tu. Bukan Azzam Supardi.

jagoan said...

Owh! Itu Jonos...
Inilah akibatnya datang lewat! Haha! Saya tukar sekarang.

tasekM said...

persembahan mlm tu mmg best la...

maskara pertama yg aku hadiri..

kamar hati said...

salam...
salam kenal & salam ziarah...
tq, sudi singgah & tgglkan jejak kat blog saya...
waaahhhh...takde rezeki nak p MASKARA 9...nanti la, maybe akan dtang bleh p...:)

Danielle_Corleone said...

hehe! saya pun pergi jugak tok! :P

Anonymous said...

salam ziarah. terima kasih kerana sudi promot blog kite.