25.8.08

Kucing F.I.V 100 ketam

Baca entri ini sambil mendengar lagu yang disajikan. Lebih seronok. Lebih sedap.






Lagu ini cuba menyampaikan kalau kita membela kucing untuk kegunaan domestik. Pastikan kita jaga dengan baik. Sudah menjadi tanggungjawab penjaganya untuk menjaga dengan baik. Jangan biarkan berak merata-rata sudahlah. Makian dan kebodohan akan dapat dek kucing itu dan tuannya jika membuat kacau ganggu. Tak kiralah tuannya itu putera raja atau puteri raja. Jika kucing yang kita bela terkena jangkitan H.I.V F.I.V, eloklah kita hantar ke klinik haiwan yang berhampiran. Dapatkan resit untuk membuat tuntutan. Sekiranya perlu, buat laporan polis. Sebab ada yang buat durjan ke atas kucing kita. Jangan main sumpah-sumpah di dalam masjid tak semena-mena. Tak baik!

Lagipun kalau kucing kita dipaksa untuk diliwat. Oleh tikus atau pak menti (gelaran tikus jantan yang besar) misalnya. "Awak tu tikus, hendak menampar kepala kucing". Suruh atau ajar mereka lari dan lawan. Jangan main tadah je lubang tu. Dalam konteks ini sup sesumpah mungkin relevan untuk disimbah. Namun orang yang lebih mementingkan kesihatan mereka lebih gemar sup ketam. Sebab dalam sup ketam mengandungi sodium fosfat, kalium iadida, natrium klorida. Eh! Itu 100 Plus. Bukan sup ketam.

Lagi satu, ketam mengandungi protein yang tinggi, dapat membantu pembinaan semula platelet darah yang hilang. Setiap hari sila dapatkan ketam yang segar. Tak kiralah ketam harimau atau ketam bunga. Dapat ketam nipah lagi bagus. Yang cengekerangnya bewarna kehitaman. Hirup supnya saja. Isi ketam bagi anak-anak atau suami makan. Kah kah kah! Ingat, masak sup. Tapi, kalau masak lemak cili padi. Bertambah-tambah selera nanti.

Berbalik kepada kucing tadi. Anak kucing yang kita bela itu, kita galakkan dia berkawan dengan kucing yang baik-baik saja. Kalau dapat kucing yang beriman lagi bagus. Kalau dia demam, suruh minum air kelapa muda. Bagi dia sihat dan pulih kembali. Tapi tapi tapi. Ini semua bergantung kepada bilangan jantan dan betina. Terpulang! Jika diberi susu badan, sangat elok. Ia bertindak daya tahan badan. Membina antibodi badan yang kuat berbanding susu tepung yang berada di pasaran. Jika boleh jangan lepas susu.

Sesungguhnya banyak khasiat susu badan ni.

Berbalik kepada maksud yang sebenar lagu di atas. Natijahnya, hanya satu iaitu ingin menyampaikan 'Kita jumpa di London pada Sukan Olimpik 2012'. Maskot dicadangkan adalah kucing bernama Pussy. Pasti. Bukan mungkin! Haha!

Rumusannya, ketam merupakan penawar yang paling mujarab untuk merawat denggi. Minuman 100 Plus adalah minuman isotonik sukan terhebat setakat ini. Sangat berbeza dengan minuman kesihatan. Banyak kucing seluruh dunia namanya 'pussy'. Heh! Jangan imajin pussy yang satu lagi. Ceh!

.

1 comment:

Brader Black said...

Banyak betol selingan.