5.8.08

Hanya satu persinggahan

"Siapa pernah berkhemah sebelum ini?" Aku memulakan pertemuan kecil ini dengan soalan cepu emas kepada mereka.

"Saya. Saya tak pernah! Hehehe.."

"Ok. U all nak berguraulah ni dengan saya.. Right, nampaknya, semua tiada pengalaman di sini. Kecuali saya yang langsung tiada pengalaman juga. Ha ha ha.. (semua ketawa). Okey guys, kita nak ke Taman Negara Endau Rompin. T-N-E-R" Aku kata.

"Habis! Kena bawa apa yerk tok?" seorang perempuan pendek tapi mekar bertanya.

"Okey, right. Bagi perempuan. Saya tugaskan untuk bawa bekal makanan secukupnya. Dan ditugaskan untuk memasak. Siapa yang tak tahu masak. Syyy... Diam-diam je. Jangan mengaku. Kat dalam hutan takde siapa tahu. Okey lupakan itu. Jadi, antaranya kita bawalah sayur terung. Mentimun. Petola. Ermm apa lgi ye.. Arrr.., lobak merah!" Aku kata lagi. Dengan nada yang serius barangkali.

Mereka mencatat. Apa yang aku cakap.

Entah apa motif entah, aku suruh perempuan bawa sayur itu. Aku sendiri kurang pasti. Haha...

Kan aku dah kata, aku juga tiada pengalaman langsung. Hanya itu yang aku terbayang di kala itu. Tak bolehlah mahu dipersalahkan aku. Lagipun imaginasi aku barangkali perempuan suka yang keras-keras dan panjang. Dan tahan lama. Lebih-lebih lagi TNER tu tempatnya keras! Psst.. Ada juga wanita yang suka agak lembik dan lekit-lekit. Kuih seri muka misalnya.

"Okey guys! Taman Negara yang kita nak pergi ni hanya satu persinggahan je tau... Bukan nak duduk selama-lamanya macam di Syurga... Ingat ye..." Aku menutup pertemuan kecil itu.


.

11 comments:

Anonymous said...

Dalam Taman negara memang banyak benda yang panjang-panjang dan keras-keras ye ...dan sentiasa perlukan penjagaa rapi ye? maklumlah taman negara...perlu di iktiraf sebagai taak warisan dunia...ahaks

kamar hati said...

wahhhhh.....

ladylikeme said...

ermmmm...best tueee

cikgooden said...

cheh...
tak terkata. aku.

Brader Black said...

Terung? waahhhhhh!
Timun? wahhhhhh!
Petola? wahhhhhhh!
Lobak? wahhhhhhhh!

AL-BIMA SAKTI said...

aku agak was-was knape ekou suruh diorang bawak sayuran yg keras-keras...

jagoan said...

HE,
Tmn negara memang keras!

ti,
Wo!

keme,
Best gilerrr

Den,
Terkesima ke?

Suparjo,
Kau teruja ke..?

Sakti,
Kau syak aku ke...

Meera Melati said...

nak komen ke tak ek?

tak yah la ek... :D

Yana Ismail said...

ehehehe:)

Yana Ismail said...
This comment has been removed by the author.
jagoan said...

meera,
tak yah. itu berbentuk komen jugak.


liyana,
sukanya dia...

comment deleted,
saya syak liyana gelak lagi ni...