4.2.08

Whybee

"Isteri encik bukan polis? Bukan tentera?" penyambut tetamu kaunter. Namanya NorIrwani.

"Ya. Bukan." Aku kata.

"Ok, tiga bulan lagi boleh semak di espiar." penyambut tetamu kaunter. Namanya NorIrwani.

Lalu dia menandakan dalam borang. Dan diserahkan kepada aku salinannya. Aku beredar dari Pejabat Pos. Tiga bulan lagi bolehlah aku memangkah waibee mana aku suka. Haha!

"Isteri saya, bila dalam kereta dia jadi pegawai JPJ." Dalam hati aku. Tak percaya?

"Ish, lajunya bawak! Berhenti belakang garisan. Kan dah lampu merah bang. Berhenti. Jangan memotong double line..!" Dia di dalam kereta. Sebelah aku.

Kan aku dah kata, dia automatik berubah profesion apabila masuk ke dalam kereta. Masuk je terus memakai tali pinggang keledar. Apabila di pejabat dia seorang 'urban planner'.

Kalau tahu tadi, jawab je.. Isteri saya seorang polis. Alahai, tak cukup ketinggian pulak.
Woh, isteri saya seorang tentera. Aduh, dia seorang penakut pulak! Lagipun dia tak rajin berkawad. Huhu..

.

No comments: