7.2.08

Bangkai



Kereta kami kecik je. Sebesar produa Kelisa dikacuk model Cuore. Kau tau kan? Satu petang kami melalui sebatang jalan dengan rizab 66 kaki. Jalan Bandaraya klasifikasinya. Aku terhidu bau yang tidak menyedapkan.

Bangkai! bangkai tikus barangkali... Bukan bangkai. Barakai! (bermaksud biawak dalam slanga Boyan.) Dalam hati aku. Kalau sebut kuat-kuat ada kawan aku sensitif pulak nanti. nama dia Khairul. Orang panggil khai. Adik dia panggil bang khai. Aku pun panggil dia bangkai bunyinya. Sambung cerita.

"Abang kentut ye?" Dia.

Aku tengok muka dia. Dalam-dalam. Siapa yang berketak, dia yang bertelur. Dalam hati aku kata.

"Wei, busuknya. Bau telur tembelang. Kau kentut sebenarnya kan? Damn!"

Kalau aku yang kentut memang sengaja dikuatkan. Boleh menusuk di gegendang telinga. Takde tahan punya. Lepas terus. Prootttt! Lebih kurang begitu la.

"Tadi kena berapa servis kete?" Dia menukar tajuk bicara.

Tak boleh tahan bau paeng menusuk hidung beb. Buusssuuuuk sangat! Bunyi takde, tapi mak ai bauuu dia... Semasa bercinta taklah sebusuk ini. Hak ptuuuiiii...! Aku buka tingkap. Udara luar memecah molekul udara di dalam kereta kami. Kereta kami kecik je. Sebesar produa Kelisa dikacuk model Cuore. Kau tau kan? Masa bercinta kenapa kentutmu tak bau telur tembelang? Ayat-ayat cinta dalam situasi yang sama pun tak sama. "Errrmm, ayaang.., keluar angin ye?" Adeh! Cinta bukan buta saja beb, cinta juga selesema. Kurang deria bau. Ha ha ha...

Selamat bercuti beb!
__
Reminder : tinggal beberapa hari lagi Besday saya.

No comments: