8.2.07

Basah

Dengar suaranya melalui telefon, lunak, lembut dan sedap di dengar oleh gegendang telinga. Aku jangka pasti orangnya juga cantik dan anggun. Maklumlah, wanita bandar! Pandai bergaya. Aku dah mula membayangkan wajahnya dan susuk tubuhnya. Kata orang, suara tidak menggambarkan orangnya. Kadangkala suara sedap tapi muka tak lawa nak mampos! Kadangkala suara macam katak, muka cantik menawan. Namun aku yakin, jarang benar suaranya sedap tapi mukanya hodoh nak mampos! Contohnya macam Datuk Siti. Atau Adibah Nor. Cantik juga mukanya. Paling komang kalau wanita bandar pasti mukanya disolek cantik-cantik. Pakai bedak tebal-tebal.

"Hello Encik Saifuddin, saya Shima. Agen rumah tu. Semalam Encik dah bagi maklumat diri encik tapi hilanglah. Sorry lah yer... Maafkan saya ye. Boleh bagi semula ke?"


"Okey boleh... Sila catit ni ye err Pn. Shima. Ooops! Puan ke Cik?"
(nasib baik suara kau sedap dan manja)

"Okey nanti dah siap saya hubungi encik semula. Boleh kita jumpa untuk sign agreement?. Encik ada di mana? Saya boleh jumpa di mana?"

Akhirnya perbualan kami yang hujungnya aku mula berfantasi, kami membuat temujanji di salah satu restoran di tempat aku. Ya, dia kebetulan ada urusan di kawasan berdekatan. Dalam kotak fikiranku dah terbayang akan kecantikan dan keseksiannya. Maklumlah wanita bandar!

"Encik di mana? Saya dah ada di depan restoran ni."

"Okey.. Saya ada di dalam. Sedang minum sorang ni.."

"Okey.. Saya sampai jap lagi"

Dari jauh aku dah nampak kelibatnya, menelefon guna blootooth sambil berjalan. Memakai blouse putih (jarang kelihatannya) dan skirt panjang hitam (tak jarang nampaknya). Di kirinya menyandang beg tangan berjenama barangkali. Kasut bertumit tinggi. Bercermin mata hitam tapi diletakkan atas kepalanya.

Fuh... Seksi perempuan ni, aku dah agak dah, getus hati aku.

Wah... Best ni. Best. Tak sabar aku nak menghadap dia. Aku membetulkan tempat duduk dan memberinya peluang kepada dia duduk berhadapan dengan aku.

Wow! Boleh tahan perempuan ni. Hah, kau jangan kata aku mata keranjang pulak. Ini yang aku lihat. Memang hakikatnya begitu. Takkanlah aku nak pejam mata bila berurusan dengan dia. Lalu dia menarik kerusi dan duduk di hadapan aku. Sempat aku melirik celah-celah blousenya yang jarang itu. Aku terjenguk-jenguk meninjau-ninjau kalau-kalau ada nampak buah di dalam tu. Uiks... nampak jalur gemilang cuma. Ish.. Aku dah mula gatal ni. Konsentarasi dah tak menentu.

Kulitnya halus mulus. Putih gebu. Bibirnya merkah. Matanya seperti anak patung. Tak mahulah aku perincikan punggungnya atau payudaranya. Aduh! Tak tahan aku! Sungguh. Hah! kau tuduh aku lelaki miang. Tidak! Aku tidak miang. Telur aku pun tak berapa gatal! Situasi mengizinkan aku begitu. Aku kena berhadapan dengannya. Sambil menghirup teh ais yang sedap dengan penuh ghairah sempat aku curi-curi pandang lurah dendamnya. Tipulah kalau kata aku pandang ke tempat lain. Kalau kau pun aku rasa begitu juga. Sementara itu, dia tekun menulis sesuatu di helaian kertas yang dibawanya itu. Ingin saja aku masukkan kepalaku ke dalam bajunya itu. Tak tahan beb! Aroma wangiannya menusuk ke hidung aku di kala itu. Membangkitkan satu aura yang lain semacam rasanya. Adakah semua lelaki bernafsu seperti aku. Atau aku saja yang bernafsu tinggi seperti itu. Dahsyat betul nafsu aku mencanak-canak. Nak saja aku terkam dan geromol dia. Huh! nanti aku ditangkap pulak dan dituduh cubaan merogol gadis orang. Aduhhh... Cuma yang dapat aku rasakan jari jemarinya yang halus bersentuhan dengan tangan aku. Ketika dia menyerahkan pen untuk aku menandatangani surat itu. Bukan aku sengaja. AKu tak sengaja. Sumpah!

Kau bayangkan bila tangan dah bersentuhan. Di kala itu, batal wuduk aku. Tadi, baru selesai solat Zohor. Ketika itu, dia memandang aku dan memandang dia. mata bertentangan. Dia senyum dan berkata 'sorry'. Oh, tidak! Tergugat iman aku. Wuhh.. Shima yang baru kukenal lalu memnita diri. Aku meneruskan hirupan air teh ais dengan ghairah. Syyruuuupppp....
Kelibatnya meninggalkan bau yang harum. Dia berjalan menuju ke keretanya. Tergelek-gelek. Turun-naik. Turun-naik. Apa tu? Punggungnya lah. Dasar lelaki! Kau akan kata begitu.

Dia beredar dengan penuh fantasi. Aku jadi tak tentu. Sejurus aku bangun, ku lihat seluarku dah basah. Hah! Apa yang basah ni. Betul di bahagian zip seluar. Kena pulak hari itu aku berseluar slack cerah. Jelaslah kebasahan itu kelihatan. Aku calit sedikit lalu aku cium ternyata bukan air keghairahan atau air yang kau sebut keputih-putihan. Tapi lekit juga.

Air teh ais itu sedikit tumpah ketika aku sedang leka memerhatikannya di kala dia berjalan tergelek-gelek. Terlihat belakanya yang montok dan bebayang tali di belikat dan bebayang jalur berbentuk 'V' di punggungnya. Adoi! Aku leka sampai tertumpah air teh yang aku minum. Celaka! malu aku nak berjalan dan naik semula ke pejabat. Ada juga yang mula melirik-lirik matanya orang di sekeliling aku. pasti mereka fikir aku melakukan onani di siang hari atau memancut di merata tempat.

Sial! Getus hati aku. Malu aku. Orang mula pandang serong.

1 comment:

Kemat said...

err..ada no cik shima tu tak..saya nak beli umah gak laa.. mungkin dia boleh tolong saya..heheh