31.1.07

Nilai 15K

"Kau ingat tak itu hari aku ada mintak kau sebut harga, berapa kau caj?" Lelaki yang gendut itu, rambutnya sedikit botak dan mukanya sedikit berlagak berkata.

"Errmmm..." Aku nak jawab teragak-agak

"kau ada cakap ngan bos kau tak?"Lelaki yang gendut itu, rambutnya sedikit botak dan mukanya sedikit berlagak bertanya.

"Ermm. Ada. Ada. Ada. Ada. Ada." Aku kata bersungguh yang memang ada aku bincang dengan bos aku.

"Berapa?"Lelaki yang gendut itu, rambutnya sedikit botak dan mukanya sedikit berlagak bertanya lagi.

"Bos kata 15K" Aku

"Kah, kah, kah, kah, kah. Adoi... 15k? Betul ke kau ni? Sakit perut aku dengar?" Lelaki yang gendut itu, rambutnya sedikit botak dan mukanya sedikit berlagak berkata.

"Hoi betul lah !" Aku herdik dia.

"Ye ke. Kah kah kah kah. Kau biar betul. Takpe la. Bair aku bos aku cakap ngan bos kau." Lelaki yang gendut itu, rambutnya sedikit botak dan mukanya sedikit berlagak berkata.

"Bodoh betul la kau ni!" Aku kata setelah meletak telefom kerana tak sanggup mendengar di ketawa berdekah-dekah dalam gagang telefon. Suranya bukan sedap sangat pun.

3 comments:

Anonymous said...

ngape dia gelak? ngape ko tak tanya dia ngape dia gelak?? kalo ko tau ngape dia gelak kan ke best. bleh ko gelak sama. hahahahahhah..pastu bleh aku gelakkan ko plak...hhahahahahah

blackpurple @ jowopinter said...

Isk..kalau akulah mau aku jotos jer kepala lelaki gendut itu....

Anonymous said...

kau talipon dia..tapi kau tau plak dia gendut, botak dan muka berlagak...kau penah jumpe la sebelum nie..nape kau tak tolong gelak sekali pastu kau ckap "ko nak ke tak nak!!!!"