15.1.07

Tiada halangan

"Kenapa mesti dirobohkan flat Balai Polis itu?"

Ahli mesyuarat tergamam mendengar soalan itu. Semua kelu untuk menjawab.

"Kalau saya... Saya kekalkan saja bangunan itu. Hanya buat renovasi dalaman. Dua unit dijadikan satu unit. Kan besar! Daripada saya mahu merobohkan bangunan sedia ada. Lalu mendirikan yang baru."

Ahli mesyuarat hanya mengangguk bisu.

"Saya tiada halangan. Tak ada msalah. Ini pandangan peribadi saya saja cuma. Ok. Apa pandangan yang lain?"

Semua ahli mesyuarat berkata "Kami tiada halangan Datuk!" secara serentak dan beriringan.

Lalu pembentang meloncat kegirangan seperti kera kena belacan. Hooray! Hooray!

"Hoi, kenapa kamu terlompat-lompat macam monyet? Tak reti duduk diam?

"Maafkan orang kami Datuk. Mulanya kami mahu bawa Baboon atau cimpanzi tapi yang ikut adalah monyet. Maaf ye datuk!" Aku kata.


Lawatan sambil belajar : BANJIR BESAR DI JOHOR

No comments: