7.5.08

setiap malam





Bukan dah lama kami tak jumpa. Tapi bila kami dah jumpa kau faham-faham sajalah. Ada saja aktiviti kami nak buat.

"Inilah uptown Alor Star" kata dia.
"Tak sangka Alor Star ada uptown juga..." jawab kami.

Kami pun berjalan-jalan mengintai-intai kedai-kedai yang menjual aneka barangan di situ. Alahai, penat sungguh kami berjalan. Walaupun hanya dua baris dan beberapa buah gerai. Sekejap sangat. Tak boleh lawan Uptown Damansara. Huhu!

Malam berikutnya, kami keluar minum. Lepas keluar minum, dia mengajak kami ke bundle RM1 yang dibuka selama 24 jam sepanjang tahun. Whoah! Kami teruja. Maka, tanpa berlengah kira-kira jam 1 pagi kami berempat pergi ke tempat yang ingin dituju. Kedai bundle RM1. Nah, malas nak cerita panjang. Lihat gambarnya di bawah.





Wah! Berlonggok-longgok baju terpaksa kami selongkar. Sehelai demi sehelai kami punggah. Dari pakaian ketat sehinggalah pakaian yang paling longgar. Dari kutang bercorak bunga-bunga sehinggalah seluar dalam paling nipis polos. Semua kami jumpa. Sudahnya, aku membeli hampir sepuluh helai dengan harga hanya RM8 sahaja. Murah kan? Kawan aku yang beriya-iya benar memilih hanya sehelai saja yang dibelinya.

Pagi harinya, awek aku tanya. "Abang beli apa semalam dalam bungkusan tu?"
Aku jawab. "Baju bundle tu murah. RM1 sehelai."
"Eeee.. Murahnya....." Awek aku kata.
"Hah ni, baju U ada, anak-anak pun I belikan. Pilihlah..." Aku sambung.
"Apsal abang tak beli satu lori bang?!" Dia kata sinis.
"Cis, dia perli aku la ni" aku kata dalam hati.



No comments: