9.5.08

Pagi yang cerah

Kala orang sedang lena beradu. Burung dan unggas pun begitu. Embun jantan mula menitis. Tiada angin berhembusan. Sunyi sepiiiii sekaliiii.... Sesekali kedengaran air pam tandas ditarik. Sampai kawan aku menegur. Orang ni, berapa kali berak. Pagi itu kami bersembang. Tajuk tidak ditentukan. Entah apa yang disembangkan aku bukannya tangkap sangat. Sembang kosonglah tu. Bukan aku mengantuk. Bukan. Entah kenapa neuron otak aku tak dapat tangkap sangat. Kala itu. Barangkali fikiran melayang ke lain. Dari soal belajar ke topik kerja sehinggalah soal rumah tangga.

"Tak kan hang nak main pakai kondom kot?" tanya Syam.

"Aih, dok aih.., cuma nak rancang. Ingat nak bagi pil perancang." Zam

"Wuiiks. Jangan! Badan bini hang naik gemuk nanti." Adi.

"Pancut luar la apa lagi.., hahaha!.." Aku.

"Tak boleh tahan beb!" Zam.

Kah kah kah, kami ketawa tersedak-sedak. Memecah kesunyian.

Kami sembang topik kerjaya tadi. Kenapa boleh melencong ke kamar tidur. Apa salahnya kan? Topik perbincangan orang berumah tangga. Syyy..., kalian jangan beritahu mereka aku dedahkan topik perbualan pagi yang sunyi itu. Kalau mereka tahu. Mampos aku!

No comments: