12.12.07

Rumahku rumahmu jua

Hari itu, saya sengaja mengambil cuti. Melepaskan tekanan kerja. Tekanan kerja, saya ulangi. Strateginya, letak anak-anak kat taska. Saya dan dia pergi berfoya-foya. Huhuhu... Mulanya, dia mengugut saya untuk pergi menonton wayang. Maklumlah, hari Rabu kan ada diskaun harga. Lagipun selepas kami mendirikan rumahtangga tak pernah menonton wayang sehingga kini. Sumpah! Saya tak tipu. Alahai, bestnya menonton wayang dengan orang tercinta sambil memadu asmara. Hah! Fikir yang bukan-bukan la tu! Kami tak senggamalah sekalipun dalam gelap! Paling kuat kami gesel-gesel je.

Lepas jam sepuluh pagi, selesai mengemas rumah yang umpama kandang biawak. Kami pun berniatlah pergi ke mana-mana panggung yang berhampiran. 'Sahaja aku pergi menonton' Setelah rumah kami dikemas barulah nampak umpama istana kayangan.

Hari itu, tiba-tiba saya mengubah fikiran. Terus mengubah haluan.
"Nak ke mana ni?"
"Ikut sajalah..."

Nak tau kami ke mana. Taraaaaa... Kami berfoya-foya di IKEA. Jejak juga dalam 3-4 jam jalan-jalan. Keliling semua pelusuk. Kesian dia, kakinya penat minta diurut.

Yeay! Akhirnya kami berjaya bawa pulang lampu yang berharga RM38 satu set. Lihatlah! Cantik kan? Nak pergi lagilah. Nak beli kabinet kaca pulak. Harganya dalam RM129 je. Hari ini, rumah kami lebih hebat dari istana kayangan. Lebih terang dari semalam. Ya, rumah kami terang-benderang. Sebenarnya, saya minat bentuknya. Punggungnya besar! Wow!

No comments: