17.12.07

OkayU

Tandas lelaki yang penuh memaksa aku bersabar seketika. Sabar, sabar juga. Perut dah tak boleh tahan. Rasa dah nak terkeluar pun ada. Silap-silap boleh terburai kat luar. Mampos! Blink! Aku dapat satu idea. Semasa masuk tandas lelaki tadi, aku nampak satu simbol lelaki juga, sedang duduk atas kerusi roda. Lalu aku buka pintu tandas menuju ke tandas yang satu lagi. Simbol lelaki duduk atas kerusi roda. Ah, legaa... Aku kata.

Tandas OKU bukan selalu digunapun. Luas sungguh tandas itu. Bersih pulak tu. Aku selesa hari itu. Lalu aku keluar setelah menunaikan hajat. Ada wanita di luar. Pandang aku semacam. Aku syak mungkin dia nak marah aku. Apa, dia ingat aku bukan OKU. Aku OKU juga tau! Lalu aku jalan di hadapan dia dalam keadaan tempang. Nasib baik dia tak panggil aku tempang. Kalau tidak, makan penampar dia... "U okay?" dia tanya. "okay U..." Aku jawab.

No comments: