30.12.07

K4

:::: bukan mitos burung stoik dan cacing epikurian. Cepat beli buku ini. Hampir Sold-Out. RM15 senaskhah (termasuk harga pos/Malaysia sahaja) Hubungi: sinaganaga1547 AT yahoo DOT com dan katakan, "Hai Kate!" Ha ha.

Gwa blah dari kedai runcit. Nombor K3. Selepas Gwa membeli sedikit barang. Gwa masuk lagi satu kedai. Nombor K4. Ada tulis. Kedai Gunting Rambut. Maknanya tu Kedai Gunting Rambut la. Ada seorang pelanggan. Hampir selesai. Rambutnya digondol Ane. Gwa membelek-belek. Selak-selak sikit. Koran atas kerusi. Nampaknya, pelanggan itu dah nak hampir selesai.

Kemudian, gwa dengar pap-pup-pap-pup-pap-plop! Kuaaat sangat! Gwa pandang Ane sedang ketuk kepala pelanggan. Leher. Bahu. Dengan tangan. Pap-pup-pap-pup-pap-plop! Kuaaat sangat!

Gwa gerun beb! Ini bukan urut ni, ini nak bagi mampos!
"Okay siap!" kata Ane.

"Alamak, giliran gwa pulak kena ketuk lepas ni." Dalam hati.
Gwa duduk. Ane ambil mesin.
"Mau gunting macamana?" Ane
"Kasi potong sama itu budak hah. Botak."
"Okay. Tapak satu kalu." Ane.

Zreeet..zreeettt...Zreeet..zreeettt...

Siap! Tiba-tiba Ane sapu minyak atas kepala Gwa. Berangin beb! Dia ketuk kepala gwa guna belakang tapak tangan macam dia buat kat brader tadi. Pap-pup-pap-pup-pap-plop! Kuaaat sangat! Pukul keliling. Lepas tu Ane bedal leher. Lepas tu bedal bahu. Belikat. Bahu. Picit-tekan-picit-tekan.

"Woi! Sakitlah! Aaarghhh! Binawe..!"
"Tara sakitt.." Ane.

Ane pegang kepala gwa. Kanan pegang ubun-ubun, kiri pegang dagu.
"Dah makan belum?" Ane tanya.
"Dah. Praaaaak! kepala Gwa dipulas kiri. Aarrggh...
Ane tanya lagi " Dah makan belum?" Gwa malas nak jawab. Kalau Gwa jawab kena lagi nanti. Tapi Ane tanya dan tanya dan tanya lagi.

"Dah makan belum?" Ane tanya."Dah. Praaaaak! kepala Gwa dipulas. Aarrggh... Lepas tu Ane bedal bahu. Belikat. Leher. Picit-tekan-picit-tekan.
Sebelum aku belah Gwa bisik pada Ane.. "Psst lu jangan terlalu ikutin perasaan lu. Ikutlah fikiran yang waras!"

KOMA.

Gwa pulang. Bagi salam. Masuk rumah.
"Ayah botak! Ayah botak! Ayah botak! Hihihi..." sakat Fiqa sambil melompat-lompat macam monyet. Dia macam monyet. Tapi monyet tak macam dia! Maksud gwa, perangai lompat-lompat. Pertama kali dia nampak kepala gwa botak kot.

"Ayah botak! Ayah botak! Ayah botak! " Fiqah ulang lagi.

Selalunya, Fifah (anak bongsu kami setakat ini) tengok ayahnya sejurus sekembali ayahnya. Tetapi kali ni dia tak macam selalu. Agaknya dalam hati dia kata "Betul ke ni ayah aku,.."
Dia tengok kejap kemudian berpaling. Malu kucing dia. Kucing dia malu.

KOMA.

"Ayah.. Ayah, cubit ibu...Cubit ibu.."Fiqa menerpa Gwa.
"Ha' Iyelah. Nanti ayah cubit. Pukul 12 malam. Nanti."
"Eh, toloooooonglah! Hari Minggu cuti ye..."
"Erk eleh, apa pulak!"
"Takde..Takde.. Cuti eh..."
"Amendenya..."

Sebenarnya, wanita suka berfantasi yang menjangkaui dari minda laki-laki. Ya, mereka tak fikir kotor, tapi fikir sedikit bukan-bukan. Sedangkan lidah lagi tergigit. Apa pula suami isteri. Tergigit lidah sendiri sakit sungguh! Gigitlah lidah isteri/suami kita. Tak sakit beb! Hahaha...

No comments: