11.4.08

Love is CINTA, Hate is BENCI : part X

Di bilikku ini ada berapa banyak potretmu. Kusimpan dengan rapi. Ku ‘frame’ kan dengan sempurna. Itu baru gambar. Belum cerita soal perkara lain. Semuanya aku simpan dengan baik. Panilaianmu... Siapa aku, terserah padamu. Tapi, yang pastinya Aku CINTA kamu. Kini, kusedar siapalah aku tanpamu... Lupakan yang keruh. Buka lembaran baru. Bagaimana ingin kunyatakan di sini... Semenjak jatuh dari motor diri ini berubah. Tak berapa semangat untuk bekerja. Selalu mengingati mati. Ingin berbakti kepada kedua ibu-bapa. Hidup ini bersifat sementara. Fikiran sering terganggu. Tak boleh kerja lasak dan susah. Malas.

Apa gunanya sayang jika kejujuran tidak berlaku. Apa gunanya sayang jika tidak sefahaman. Apa gunanya sayang jika melebihkan orang lain. Apa gunanya... Sebenarnya, aku dah gilakanmu. Aku gilakanmu! Aku inginkanmu! Boleh kan kan kan? Tak tahu apa lagi nak tulis! Dah ketandusan idea. Rileks kejap la...

No comments: