3.4.08

Love is CINTA; Hate is BENCI: part VII

Sayang, ketahuilah cinta ini sudah membuak-buak. Tunggu masanya untuk meletup. Bila agaknya? Maaf, jika diri ini keterlaluan terhadapmu. Maaf jika diri ini tak disenangi oleh dirimu. Sesunguhnya aku perlukanmu. Tak terkata rasanya untukku luahkan segalanya. Sering aku bertanya pada.sang bulan. Dapatkah aku gapai bintang yang bersinar tinggi di awan? Dapatkah kupetiknya lalu kusimpan untuk dijadikan hantaran? Mana ada yang mustahil. Semua ketentuan, telah ditetapkan perjalanan oleh Allah swt. Takdir penentu segala. Bisakah kupelukmu lalu kudakap dan mencium tengkukmu. Pasti kau kegeliaan. Pasti itu hanya mimpi. Kerana kita belum diijab kabulkan. Kerana kita belum disatukan. Sudikah kiranya kau mencium tanganku?

Pelajarilah ilmu rumahtangga. Pelajirah bahagian erotik lelaki yang paling sensitif. Pelajarilah dari pengalaman. Pelajarilah dari kesilapan. Semuanya perlu kita pelajari. Suatu hari nanti aku akan memilikimu. Itupun aku tak pasti. Yang pasti selepas tamat pengajianku. Aku ingin memilikimu. Perancangan perlu dilakukan dengan rapi dan tersusun. Tersilap langkah parah jadinya. Banyak sekali kenangan yang kita ukir bersama. Jadikanlah hari ini lebih baik dari semalam. Hari ini lebih mesra dari semalam. Hari ini lebih intim dari semalam. Hari ini lebih kasih dan sayang dari semalam. Hari ini lebih cinta dari semalam. Hari ini lebih sefahaman dari semalam. Hari ini lebih bersatu dari semalam. Hari ini mengukir kenanangan manis bersama. Aku yakin kau juga rindukanku. Kau juga sayang padaku. Kau sering mengingati aku. Kau sering menjaga kesihatanku. Ketahuilah, walaupun tak diucap dengan kata-kata tapi hati ini sering berkata sesuatu. Hati ini sering berdamping denganmu. Kini, aku sedar, mungkin diri ini terlalu dibebani dengan pelbagai masalah maka perwatkan luaran diabaikan. Emosi dan fikiran terganggu.

sambung...

No comments: