9.4.08

Love is CINTA, Hate is BENCI : part IX

Aku sedar, kau sentiasa meraguiku. Kusedar kau sentiasa berjaga-jaga takut ditipu. Ku sedar kau sentiasa peka denganku. Kusedar kau sentiasa waspada tingkah-lakuku. Tapi, ketahuilah olehmu bahawa. Aku bangga! Memperolehi insan sepertimu; sentiasa ambil perhatian tentang diriku; sentiasa memuji akan kebolehanku; sentiasa memuji kerana ada bersamaku. Tahniah kerana kau perjuangkan aku untuk orang lain. Kau memuji aku di hadapan orang lain. Kau beri dorongan terhadapku walaupun tak seberapa. Aku akan tunggu kehadiranmu dalam hidupku. Kekadang masa terluang aku baca surat darimu. Aku baca kad ucapan yang kau kirim. Indah sungguh kata-katanya...

Hati ini sentiasa teringat saat manis bersama. Hati ini, tidak pernah berkata bosan apabila denganmu. Hati ini tak pernah mengeluh akan tabur budi yang diberi. Jika diri ini silap, tegurlah dengan hikmah. Begitu jua sebaliknya dengan dirimu. Sesungguhnya ada beberapa perkara yang ingin diperkatakan. Kata-kata ini mungkin kata-kata yang biasa dan selalu didengar olehmu. Selalu disebut oleh sesiapa yang enak bercinta. Kata-kata yang selalu juga boleh juga boleh terperangkap jika disalahguna. Kata-kata tersebut adalah Aku sangat sayang padamu. Aku rindukanmu. Aku sukakanmu. Aku bangga denganmu. Aku ingin memilikimu. Aku.. Argh tak terucap rasanya. Kau tahu sajalah

No comments: