22.4.08

Love is CINTA, Hate is BENCI: part XI

Hari ini aku kecewa dengan tindakan aku.

Sepatutnya aku memberitahu kau kerana tak dapat makan bersama. Tak dapat jawab segala persoalan yang kau ajukan. Maafkan aku. Fikiran aku agak serabut waktu itu. Fikiranku tak tenteram. Hingga terlupa akan janjiku padamu. Maafkan aku. Aku jua turut kecewa setelah menelefonmu pada malam itu. Kau tak mau bercakap denganku. Jadi, aku tahu aku bersalah. Tapi janganlah hukum aku seperti itu. Walau bagaimanapun aku minta maaf. Kalau kau tak mahu maafkan aku, tak mengapa...

Biarlah aku membawa diri ini. Biarlah aku membawa hati yang tercalar! Haha! Biarkan aku seorang. Rasanya lebih selesa jika kau biarkan aku dengan bayangku sendiri. Oleh yang demikian jangan lagi risaukan tentang diri aku. Tahulah aku bawa diri. Tahulah aku jaga kesihatan diriku. Tahulah aku uruskan diri aku sendiri. Ini bukan bermakna aku tak suka dan BENCI padamu. Tapi, jika keadaan begini berlaku aku sendiri pun rasa serba salah. Aku banyak komitmen lain yang perlu difikirkan. Keluarga misalnya, kerja pejabat dan seumpamanya.

Bila aku tak nak makan bukan bermakna aku tak suka pemberianmu. Tapi, ketahuilah, aku dah nekad pada diri ini ingin korbankan. Telah aku jelaskan hal ini. Maafkan aku jika pernyataan di atas mengganggu emosimu. Untuk itu, aku tak nafikan bahawa kekadang aku abaikan masa-masa yang perlu diagih-agihkan. Untuk itu, abaikanlah aku jika kau marah padaku. Biarkan aku dengan bebayang sendiri.

Wassalam.

No comments: