8.8.07

Positifkanlah. Apa susah!

Satu. "Kajian awak adalah kajian yang terbaik setakat ini. Kita boleh jadikan benchmark untuk kajian lain."

Dua. "Kajian ini adalah kajian yang paling teruk (the worst study so far). Ishk, teruklah! Hak ptuui!"

Aku suka dengar ayat yang kedua kerana ayat itu ada unsur cemburu dan memberi maksud yang tersirat untuk suntikan motivasi. Pada hakikatnya. Ya, aku suka.

Untuk kes yang pertama. Kajian awak ni harus digantikan perkataan tema kepada teras. Kerana penggunaan perkataan teras lebih nampak kukuh dan mantap. Manakala perkataan tema macam main-main saja bunyinya. Baiklah. (Masukkan penyataan satu di sini)

Untuk kes yang kedua. Kajian awak sepenuhnya mengikut teras kajian orang lain. Kalau tak mau guna jangan dimasukkan. Be site specific! Okey okey (masukkan penyataan dua di sini)

Kesimpulan aku, penyataan yang dibuat adalah bias. Condong dan dipengaruhi faktor personaliti. Hahaha, aku tahu kau cemburu mendengar aku membentangkan kajian sedang prinsipal duduk sebelah kau dengan mukanya yang kewl tidak membidas sebarang persoalan yang diajukan. Dan aku syak juga satu masa dulu cinta kau ditolak bulat-bulat oleh prinsipal aku. Ha ha ha.


Cerita ini tiga suku fiksyen. Wataknya ada yang masih hidup. Dan ada yang sudah meniggal dunia. Al-Fatihah. Doakan kebahagian rumah tangga saya ye. Sebab saya duduk di tingkat atas. Setakat ini, tangganya kukuh lagi sebab dikonkrit.

No comments: