20.8.07

Manual baru

Aku menghadiri bengkel penerimaan manual baru draf Rancangan Tempatan di Kuantan. (Baca, habiskan duit kerajaan dan duit kompeni Y). Untuk tiga hari ini, aku sibuk berbengkel. Aku khuatir, nanti takut pula dicop perunding yang ketinggalan zaman. Tak ikut manual baru dan pendekatan baru. Orang lain dah ke depan, kita masih di belakang dengan cara lama. Orang lain dah sibuk mengunapakai teras/tema. Kita masih lagi mengikut sektoral cara lama. Err.. Sebenarnya, perkara ini dah lama aku war-warkan dulu. Tapi siapa yang peduli cakap aku. Hanya sebagai kuli dalam penulisan laporan.

Jadi, diharap kalian dapat bersabar ya. Atau kalian bacalah entri-entri lepas. Atau kalian tatap gambar kereta ini mana tahu kalian kenal dengan pemiliknya. Perhatikan sekelilingnya kereta model-model baru belaka. Dia tetap gah dan meluncur laju di atas jalan raya. Semoga selamat tiba. Dan boleh kembali semula.


Sumber gambar : Forwarded email

_____
Soalan kefahaman.
1. Adakah apa yang kita buat pada hari ini, mampu untuk dibawa pada masa depan?
2. Adakah kita sudah bersedia untuk menghadapi hari muka dengan hanya makan tidur makan tidur tanpa usaha?
3. Apakah sumbangan anda kepada negara sebagai seorang Warganegara Malaysia?

Selamat menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-50.

2 comments:

Anonymous said...

You faham tak taklimat manual baru Rt tu. Ada apa-apa perlu diperbaiki. Adakah pendekatan baru ini memudahkan perunding?

jagoan said...

Saya tidak condemn manual rt baru. Tolonglah jangan salah faham entri ini. Nampaknya, Anonymous prejudis lagi dengan entri saya. :D Peace.