23.12.05

Whose is this car? [3]

Seperti minggu-minggu biasa, kami bercadang nak gi Tapak Senaman pada petang tu. Naik kereta sape lagi kalau bukan kereta bapak aku. Maklumlah… Masa tu bermurah hati. Suka ajak kengkawan naik kereta. Jalan-jalan, putar-putar, ronda-ronda. Duit minyak sape yang bagi. Aku jugak… Duit tu dari mana? Bapak aku jugak… Nak harapkan budak-budak ni. Mmmphh… Hampeh. Petang tu hujan lebat plak… Kereta tu bukannya boleh guna sangat aircond dia, semacam je. Dah separuh perjalanan, hujan memang turun dengan begitu lebat. Kengkawan semua memang takde niat nak batalkan misi kali ini. Apa boleh buta ikut ajela.

Semakin lama hujan semakin lebat, brek kereta memang tak makan. Wiper berfungsi, tapi entah kenapa hari tu, yang sebelah tercabut, aircond dah takde gas. Jawablah… Tengah hujan lebat kereta berkabus kat dalam. Kengkawan tolong lap kabus. Aku dah kata… Waktu hujan macam ni bahaya, kereta ni lain sikit. Hah, tak caya… Ambil kau…! Pergilah lap cermin masing-masing. Aku sedap je memandu, nampak tak nampak lain punya cerita.


.

No comments: