2.1.08

Engkaukah lelaki itu Ah Lek?

Hari ini ada entri lain yang telah tersedia. Tapi isu ini sedang hangat diperkatakan.

Ah Lek perlu letak jawatan daripada kabinet, agar tidak membebankan tanggungjawab PM dalam menangani isu video sex ini. Begitulah suara ramai. Kalau tak jenuh Pak Lah nak jawab "Eh, ada lagi ke stok DVD bertajuk "Healthy Sex Life"di jual di pasaran Malaya?"

Kejujuran Ah Lek patut dipuji. Pengakuan yang ikhlas dan rasa tanggungjawab. Dia berani kerana punya telur! Tapi pertunjukkan telurnya dari empat penjuru sudut yang berbeza satu pertunjukkan sarkis yang kotor dan jijik! Mungkin juga ini perangkap? Atau Ah Lek terkantol? Politik.
"If they are not satisfied with our service, then why come to our hospital? According to logic, if you don't have confidence in our doctors, then why come?" kata Ah Lek kepada umum.

"Are U Satisfied with my service?" kata Ah Lek kepada rakan lamanya yang berjantina wanita.

Maklumat lanjut SINI ; SINI juga ; SINI pun ada.

Ya, saya tak marah Chua ini. Tapi, Chua yang satu lagi. Bermula apabila adik kepada menteri ini yang dipanggil Miss Chua (ada no. ic nya saya simpan) telah menipu beberapa orang pekerjanya. Termasuk saya semasa bekerja dengannya dulu. Di satu kompeni di Johor Bahru yang beroperasi di bangunan JOTIC. Ketika itu, bertindak kepada konsultan rasmi kepada Jab. Pelancongan Johor. Maklumlah ketika itu, Chua Soi Lek memegang jawatan Exco Alam Sekitar dan Pelancongan Negeri Johor. Gaji yang dijanjikan tidak dibayar beberapa bulan lebih kurang hampir Lima Ribu Ringgit Malaysia. Miss Chua menghilangkan diri tanpa belas ehsan kepada pekerjanya. Dan dia tidak membayar gaji dengan alasan-alasan yang tidak logik. Namun, saya dah lupakan itu kerana jika diingati sekalipun tidak akan dapat wang itu kembali. Tapi, hutangnya tak akan selesai di bumi. Jumpa di padang!


Nota : Muka Miss Chua sebijik dengan gambar di atas tetapi versi perempuan lah. Barangsiapa yang menjumpainya, tolong ingatkan dia supaya bayar gaji-gaji pekerjanya yang dulu. Kak Ros, saya mewakili luahan hati anda juga..

No comments: