16.9.08

Nak secawan

Aku terbangun seawal jam 2.30 pagi. Kebiasaannya bangkit jam 4.30 pagi untuk bersiap-siap bangun dan bersahur kira-kira jam 5.00 pagi.

Pagi itu, aku pergi ke dapur minum air susu secawan. Dibilas dengan air masak dua cawan. Makanan kala berbuka dah langsai. Apa aku nak makan ye, bisik hati kecil aku. Oh ya, tamar ada. Aku tenggekkan kuali dan nyalakan api di dapur. Mahu memanaskan tamar. Ah! Tak jadilah! Aku tidur semula. Ah! Lambat lagi nak sahur. Apa ada hal. Baru jam 2.30 pagi.

Aku sambung tidur semula. Kemudian. Lama. Aku sedar jam 6.00 pagi. Sedang azan Subuh berkumandang di corong surau. Ermmm... Untung juga aku minum air susu kala itu. Ha ha!


.

4 comments:

Cikgooden said...

kekadang posa tanpa sahur lebih kental dpd posa bersahur.

fadzil hafiz said...

klu aku nak bilas ngan air sirap boley tak??pastu yg ko nak g panaskan tamar tu wat pe weihhhh!!!ekekeke...

kamar hati said...

sokong kata cikgooden tu....100%...

jagoan said...

Cikgoodeen,
Ada pengalaman ke?

Padelkopak,
Boleh boleh boleh!

Kamar,
Sokongan diterima :D