1.3.07

Bingkisan

Suatu petang di dalam sebuah pasar. Penjual telur dan pelanggannya.

Penjual : Telur, telur, telur... Beli kak?
Pembeli : Dik, telur sebiji berapa?

Penjual : Telur ayam atau telur itik kak?
Pembeli : Telur ayam.

Penjual : Telur ayam biasa atau ayam kampung kak?
Pembeli : Ayam biasa.

Penjual : Yang tempatan atau yang import kak?
Pembeli : Tempatan punya.

Penjual : Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh, Kuala Selangor, Tampoi atau Skudai atau?Pembeli : Argh! Bagi yang Ipoh lah... (Sambil terlihat kesal).

Penjual : Mahu yang Ipoh Pusat, Barat, Timur, Utara, atau Selatan kak?
Pembeli : Adik ni jual telur atau nak cari pasal?

Penjual : Maaf kak, saya penjual ayam kat sebelah.
Pembeli : Errrmm...

(Kebetulan orang yang jual telur pergi makan. Saya disuruh berbual dulu dengan pembeli sampailah dia datang.)

Petang tadi, aku turun ke bawah. Nak ke tempat parkir. Berjalan kaki. Ada sebuah kereta kancil parkir di bahu jalan bawah pejabat. Pintu kirinya terkuak sedikit. Ada dua orang di dalamnya. Lelaki dan perempuan. Bukan! Jantan dan betina. Sedang aku berjalan, mata aku melirik sedikit ke kereta berkenaan kerana kebetulan lalu di situ.

Kau tahu apa yang aku lihat?

Mereka saling berpelukan dan berciuman di dalam. Kaki si betina terkeluar sedikit. Jantan itu geromol si betina. Aku fikir positif. Barangkali laki bini sedang memadu kasih. Rupanya pelajar intitusi yang masih muda.

"Ok, bye sayang... Mmuaaks!"
"Bye..."

Aduh! Tolonglah jaga tingkahlaku di tempat awam.

1 comment:

Kemat said...

lenkali, kalau nampak couple dok muah sane muah cni bgtau aku cepat, nak join skodeng ..hehhee