27.7.06

Rasakan apa yang aku rasa

Gadis yang aku cinta bertanya "Abang sakit perut ke?"

Aku. Diam. Menahan sebu di perut.

"Minum air masak banyak-banyak. Hilangkan sebu tu". Gadis itu. Gelak kecil

"Abang nak Milo? Susu? Abang makan apa ni semalam?" Gadis itu lagi. Gelak kecil

Aku menahan lagi tanpa sebarang bicara dan jawapan.

Sapu minyak di perut. Lalu tidur menahan sakit.


Esok pagi.

"Abang tak yah lah gi kerja kan sakit perut." Gadis itu

"Takpelah, dah kurang dah ni." Aku

"Abang tak nak sarapan?" Gadis itu.

"Takpelah dah lewat dah ni... Abang minum Milo kat opis je." Aku

"Mmmphh. Ok" Gadis itu selepas bersalam.


Pulang dari pejabat.

"Kenapa"? Aku

"Sakit perut" Gadis itu dengan muka sememeh.

Aku. "Mmmm.. Senggugut ke?" Dia geleng.

"Makan apa semalam? Salah makan kot. Nak Milo? Nak Susu?" Apa rasa? Aku lagi. Gelak kecil.

"Ni ada nasi ayam untuk korang. Nanti kubuat milo ais. Roti pun ada ni. Sapu ngan jem strawberi. Jagung rebus pun ada. Jangan salah makan lagi."

Sah memang kami sekeluarga sakit perut termasuk si kecil (tapi dia tak mengadu apa-apa cuma sisa buangannya agak cair kali ini)

2 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Salam. Keracunan makanan kot...

tumismenumis said...

Salam perkenalan. Sian kat anak anak kalau sakit perut salah makan ni.