11.7.06

Menerobos awangan melayang terawang-awangan

Di ruang angkasa. Kini, semua boleh melakukan penerbangan. Minah cun baju ketat. Skirt ketat. Warna merah menyala. Nurain, Shamila dan Suhaila (hanya menyebut beberapa nama). Aku ingat nama ni kerana mereka mundar-mandir di dalam perut kapal terbang. Fikiran mula berkhayal dan menerobos angkasa. Kau jangan fikir yang bukan-bukan. Hei, tapi tidakkah iman kau tergugat. Ini cubaan. Ini dugaan besar bagi kau!

Aku duduk di sebelah kiri bahagian tengah. Sebelah kiri aku pasangan Cina sudah kahwin. Belum nikah agaknya. Sang lakinya berbadan sasa. Sang wanitanya agak tua dimamah usia. Kenapa kau guna 'sang'. Oh, itu nama keluarganya. Itu pandangan aku cuma. Sebelah kanan aku selang laluan minah cun yang disebutkan di atas merupakan pasangan orang putih. Slanganya Orang Belanda . Mana kau tahu? Entah. Aku teka saja sebab mukanya ada iras-iras Van De Sar. Tak apalah. Tapi cuma yang menarik mata aku kerana pasangan wanitanya berskirt singkat pendek. Satu sut macam overall corak kotak-kotak kecil putih dan oren. Duduk bersimpuh kedua kaki di atas. Kekadang tersingkap hingga ke pangkal paha. Hui. Memang kau miang. Mata keranjang!

Depan Mat Saleh tu orang lama. Warga emas keturunan Cina Sabah agaknya. Mana kau tahu. Aku main agak aje. Sebab flight ni nak ke Kota Kinabalu. Habis sebelahnya? Tua juga orangnya. Tapi tak tua sangat. Oh, itu Bos aku. Dia pejam mata. Lena agaknya. Di hadapan aku tak pasti siapa. Tak nampak. Namun aku pasti seorang wanita. Ah, biarlah. Di belakang? Belakang aku tak lain tak bukan kawan sepejabat yang juga duduk sebaris dengan pasangan Cina mengada-ada berpelukan tanpa segan. Dah kahwin agaknya. Tapi gayanya seperti ke arah berzina. Hoi, mana kau tahu. Mudah betul kau jatuh hukum. Suka hati kau aje.

Tiga minah cun lalu lagi. Potongan badannya cantik juga. Bila jalan membelakangi aku. Tak dapat aku elak. Pandang sajalah. Rezeki ni. Mak aiii.. Ketat giler. Nampak bentuk punggungnya yang padat dan sendat. Dah lah tadi terjengkit-jengkit sebelah aku. Baunya wangi siut. Sewangi harum kasturi orang kata. Memang da bomb! Berbalik kepada isu sendat tadi. Walaupun dia susah nak jalan. Tapi dia gagahi. Itu yang menawan beb. Nampak jalur dan garis yang jelas. Aku tak pasti beropol atau tidak. Ya, ada tersangkut batang di celah bajunya di bahagian dalam di tengah-tengah. Aku pasti itu sebatang pen kilometrico bewarna biru. Sumpah! Aku hanya memandang pen biru itu. Aku tak salah 'parking'. Uhuk uhuk...

1 comment:

Anonymous said...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»