10.9.09

Skrip Frinjan : Dua

Semoga segala nasihat dan pandangan daripada Yang Amat Berbahagia Dato’ dapat dijadikan panduan dan pegangan dalam menunaikan tanggungjawab kita untuk mencapai ke destinasi syurga. Barang dingat, semua umat Islam akan masuk Syurga kelak. Tak payah nak bergaduh-gaduh siapa yang masuk syurga. InsyaAllah..

DUDUK

Sebagai tanda penghargaan, Majlis dengan segala hormatnya menjemput Yang Berusaha En. Georgio Armani Hussin mewakili Ketua Penolong Tulis-Menulis Bahagian Kerajaan Berdaulat, Pejabat Tulis-Menulis Kerajaan Langit untuk menyampaikan cenderahati yang cun-melecun kepada Yang Amat Berbahagia Dato’

PENYAMPAIAN CENDERAHATI

Terima kasih di atas penyampaian cenderahati sebentar tadi. Cenderahati itu sebagaimana yang Dato’ minta tempohari. Bukan kami memandai-mandai. Harap Dato' tidak mengalami kemurungan.

Yang Amat Berbahagia Dato’, Tuan-tuan dan puan-puan, para hadirin yang dihormati sekalian.

Dengan berakhirnya Majlis penyampaian cenderahati sebentar tadi, maka berakhirlah Majlis Upacara Pecah Tanah dan Pecah Dara bagi seluruh Pihak Tak Berkuasa di Bumi pada pagi yang hening bening ini.

Sebelum Majlis bersurai adalah dimaklumkan satu sesi bergambar bogel tanpa seurat benang akan diadakan bersama ratu-ratu cantik seluruh planet di hadapan perkarangan Taman Astakona nun di kayangan sana. Para hadirin dijemput minum-minum yang tidak memabukkan yang telah disediakan. Kerana minuman itu ditempah khas dari Zimbabwe. Tuan-tuan dan puan-puan diminta kembali ke dewan ini untuk sesi Muzakarah, Lu Nak Pacak Lu Kena Mintak Tabib Datuk Anak Cucu Tumpang Lalu oleh Pengarah Paling Bagus Di Dunia pada jam (1/2 jam rehat)

Dengan ini majlis ditangguhkan dengan bacaan tasbih kafarah dan surah al-Asr.

Sekian wabillahi taufik wal hidayah assalamualaikum w.b.t

JAMUAN MAKAN

Tuan-tuan dan puan-puan dijemput mengambil tempat masing-masing. Kerana majlis akan dimulakan sebentar lagi.

Bismillahirahmanirrahim

Yang Berusaha En. Georgio Armani Hussin wakil Ketua Penolong Tulis-Menulis Bahagian Kerajaan Berdaulat Pejabat Tulis-Menulis Kerajaan Langit.

Yang Amat Berusaha Tuan Hj. Tuan Hj. Ghaffar Melankolia al-Attas Pengarah Jabatan Paling Bagus Di Dunia
Yang Berusaha Setiausaha-setiausaha Majlis,
Tuan-tuan dan puan-puan yang dihormati sekalian

Assalamualaikum w.b.t & salam satu Malaysia.

Alhamdulillah, bertemu kita kembali untuk meneruskan sesi Muzakarah, Lu Nak Pacak Lu Kena Mintak Tabib Datuk Anak Cucu Tumpang Lalu oleh Yang Amat Berusaha Pengarah Jabatan paling Bagus D’ Dunia

Saya bacakan sedikit biodata beliau sebelum beliau memulakan sesi muzakarah ini.
Tuan Hj. Ghaffar Melankolia al-Attas merupakan pakar dalam bidang sumpit-menyumpit tenuk dan tapir. Beliau mendapat pendidikan awal di sekolah madrasah Lubok Cina kemudian melanjutkan ke sekolah Ma’had Tahfiz di Poland. Beliau mula bekerja pada tahun Naga di Negara Cis Berdebah. Kemudian, beliau dinaikkan pangkat menjadi Dato’ Bendahara di Istana Halilintar Gugu Kito di Negara Bercabang Tiga. Sebelah Batang Tiga.

Tanpa melengahkan masa, majlis dengan sukacitanya menjemput Tuan Hj. Ghaffar untuk menyampaikan taklimat dengan segala hormatnya dipersilakan.

SESI TAKLIMAT

Terima kasih di atas sesi Muzakarah itu tadi.
Majlis diteruskan lagi iaitu sesi Muqabalah bersama wakil Penghulu Kampung Kepala Hotak (nama). Majlis menjemput Encik Ahmadinejad al-Qazaf untuk mempengerusikan sesi dialog ini. Tuan dengan segala hormatnya dipersilakan.

SESI DIALOG

Terima kasih diucapkan En. Ahmadinejad al-Qazaf, Tuan Hj. Ghaffar Mlankolia al-Attas, Wakil Penghulu Kampung Kepala Hotak kerana sudi turut serta dalam majlis ini.

Tuan-tuan dijemput untuk menjamu selera makanan yang enak-enak dan kembali ke sesi masuk bengkel kereta seterusnya pada pukul (pada pukul 2.30 pagi-pagi buta harus terpacak). Pada sesi tersebut tuan-tuan dan puan-puan diminta berada di tempat yang telah ditetapkan mengikut kumpulan pemberontak masing-masing.

Dengan ini majlis ditangguhkan dengan bacaan tasbih kafarah dan surah al-Asr.

Sekian wabillahi taufik wal hidayah assalamualaikum w.b.t


.

No comments: