15.9.09

Istana Hungga Machester (Part V)

Seusai Dato’ Bentara Luar memberi salam. Dengan kata pendahuluan yang ringkas. Beliau membacakan perkara berikut. ”Permohonan Membina dan Menyiapkan Tiga Juta Reban Mega Mewah Nak Mampos Bertingkat-tingkat di Atas Lot 3053, Machester oleh Lim Hak Ptui”

Semua perwakilan mendengar dengan khusyuk.

Dato’ Bentara Luar menyambung ”Adapun setakat ni Tuan Pengerusi. Semua Utusan Perwakilan tiada ketegahan dan tidak punya halangan ke atas cadangan ini. Melalui surat cinta yang ditaruk bedak semuanya menyatakan yang molek-molek belaka. Ampun Tuanku. Err... Datuk”

”Whop whoap whoap.. Nanti dulu!” Ketua Mafia bersuara seperti halilintar memanah bumi. “Kita kena tengok maksud tersirat cadangan ini. Kalu ikut tren pemilik asal perkarangan reban ini adalah Tai Khoo Cheng. Tai Khoo Ceng ini menjual kepada Lim Hak Ptui untuk dimajukan. Nampak sangat ada tipu muslihat dan tipu daya di sini. Konon mahu elak dari mendapatkan lesen perniagaan khinzir di sini. Argh.. Ni main politik kotor ni. Kita kena baca ni semua. Sebab tu Ana tekankan perkara-perkara begini perlu dimasukkan dalam Jawatankuasa Mangku Bumi. Untuk melihat perkara-perkara begini. Ana rasa kita kena tangguhkan fail ini sebab dia pemaju reban mega yang bersifat durjana besar. Hak hak hak”

”Tapi...” Dato’ Bentara Luar ingin mempertahankan.


.

No comments: