24.10.08

Twis

Lama dah gua memandu kereta manual. Hampir-hampir lima tahun.

Dua hari. Kereta gua masuk bengkel. Gua diberi pinjam kereta automatik. Bila memandu kereta automatik. Asyik-asyik gua nak pegang gear. Asyik-asyik nak tukar gear. Wey! Auto la.

Sebelum gua pulang kereta automatik. Gua basuh kereta tu. Gua polish tayar dia. Gua bersihkan dalam dia. Gua lap bagi kilat. Kemudian. Gua memandu kereta manual semula.

Gua nak keluar undur. Mati-mati gua tekan habis-habisan pedal brek. Kemudian masuk gear riverse. Dengan ranap. Bunyi gear masuk tak tekan clutch. Pap! Ini kereta manual la dude!

Moralnya : Manusia ambil masa mahu berubah. Kalau dia mahu berubah sekalipun, dia kena banyakkan latihan. Practice make perfect!


.

9 comments:

paiseh said...

tu baru dua hari..
bygknlaa org 10 tahun jahat nk baerubah.. haih..

alif-mikail said...

hehehe... koi pun sama.. eerr..

satu kete auto satu manual.. hancussss...

izzat said...

apa sal kete ko masuk bengkel...
kasi angkat kete baru la tok...
kes aku lagi best,,,
layan kete auto.. masuk highway, konon nak motong.. hing beam, pastu spead... alih2 rasa cam tak power.. konon tekan clucth nak change gear... tiba kete sloww mengejut,, dan aku pong tekejutt,,,
kuureennng.. kete tu kete auto daaa..
kaki tertekan break pada kelajuan 140kmh....
fuuuhhhh,, alhamdulillah
masih bernyawa sehingga kini

tasekM said...

baik tok.... aku juga akan berubah... :)






.

addyaholix said...

Aku sedang cuba berubah tapi susah.
Sebab dah terbiasa dengan tabiat lama.

Tapi betullah.
Berubah untuk sesuatu yang mulia memang payah.
Aku masih terus cuba !

Anonymous said...

tok kalau saya nak berubah jadi awet muda balik, macam mana?

Unknown said...

betol..
soko0ng~!~

citra rasa said...

silap sekali x bererti x leh diperbaiki...berubah penting utk perbaiki diri...

rudy bluehikari said...

aku suka ini!