21.10.08

Niat

Satu hari. Aku ke rumah terbuka. Aku pulang dari rumah terbuka. Hujan turun dengan lebatnya. Aku tiada niat langsung mahu merempuh air yang bertakung supaya terpercik ke penunggang motosikal di sebelah jalan. Apatah lagi membuatkan dia basah kuyup. Lalu, mentertawakannya. Tapi, aku faham sebagai penunggang motosikal, pasti dia sumpah-seranah aku. Kerana satu ketika dulu aku jua penunggang motosikal. Aku boleh terima itu. Sepatutnya, semakin besar kenderaan yang kita tunggang. Jiwa kita juga semakin besar. Bukan semakin besar kenderaan kita, otak kita makin sempit. Kawan aku kata, masuk MLM boleh dapat kereta besar. Aku lupa pula mahu tanya dia, selepas itu jiwa semakin besar atau otak semakin sempit.



.

5 comments:

fadzil hafiz said...

gua mana layan MLM beb!!

tasekM said...

ada yg pakai kereta tak berapa besar pun kepala nak besar jugak.






haih~

addyaholix said...

ko cuma perlu pilih mau jiwa makin besar atau otak makin sempit !

alif-mikail said...

ah! tak sabar nak makan free!

Brader Black said...

MLM?

Layan rempit halal lg best kot.