20.10.11

Ayah bukan bos. Ayah ada bos!



Satu pagi. Rambut gua serabut lupa nak sikat. Gua nak jumpa artis. Gua ketuk pintu. Suara dari dalam cakap "masuk!"

Gua pun masuk. Bagi salam. Rambut gua serabut lupa nak sikat. "Hah, skrip ni ada sikit pindaan. Sila Baiki.." Gua angguk sambil cakap, baik... Rambut gua serabut lupa nak sikat.

"I nak U tukar plot ni, masukkan plot ni, cari jumlah sebenar props yang nak pakai.., babak yang sini tukar sub plot ni. Jangan silap lagi tau.."

Gua cakap "baik!" Sambil angguk-angguk kepala. Rambut gua serabut. Lupa nak sikat.

"Lain kali sila datang sini." Dia kata.

"Jangan tunggu I panggil.. Baru nak datang.." Dia tambah.

Gua senyum. "Okey.." Rambut gua serabut lupa nak sikat.

"U baiki ini skrip. Sila datang semula."

Gua cakap "terima kasih bos!"

Dia bagi gua kerja, gua dah siapkan. Dia tak ucap terima kasih pun. Kemudian.
Dia suruh gua baiki. Gua pulak yang cakap terima kasih. Apa? Susah sangatkah nak menyebut perkataan terima kasih tu.. Kemon la...

Buatlah pada orang lain apa yang mereka hendak daripada anda walaupun mereka tak buat apa yang anda hendak buat.

Terima Kasseyy! - Alleycat


No comments: