1.5.12

Kalau kita tidak fokus apa pun tak boleh (part II)

Saya pergi ke kaunter Mc D. Saya buat order. Penjaga kaunter budak muda. Tengok gadis gedik-gedik yang buat order. Dia jadi tak tentu hala. Saya order bungkus. Dia ulang suara makan sini. Dia pekak barangkali. Saya terus order itu ini begitu begini. Sudahnya, dia tambah satu benda. Saya tak order pun. Masa saya order dia sibuk layan gadis genit. Itu saya tak peduli. Masalahnya saya tak makan sini. Saya mahu bungkus. Saya tak order bubur, dapat bubur. Saya pesan pada budak muda yang serve makanan itu, kawan kau yang jaga kaunter tu dia kerja tidak fokus! Saya mahu bungkus! Awek dan laskar-laskar cinta sedang menunggu di rumah. Saya mahu makan bersama mereka. Apa kejadanya nak makan sini. Jangan sampai saya pergi jumpa lu punya bos!

No comments: