17.5.12

Kancil, monyet dan kura-kura




Dah lama tak susun fail dalam komputer. Satu hari, saya sedang melihat-lihat untuk fail yang perlu di susun dan yang perlu dibuang. Saya terjumpa fail ini di komputer saya. Dan saya pasti ini hasil nukilan anak saya yang sulung Afiqah (8). Barangkali, ini masa saya membawanya ke pejabat pada hujung minggu untuk menyiapkan kerja-kerja hal dunia.

Pada suatu hari ada seekor sang kancil dan monyet pada hari kesokanye dia pun memanjat pokok satu persatu tiba-tiba dia ternampak buah dia pun berkata eh ni buah sapa ni oh ni buah sang kancil  sang kancil dan kura-kura rajin manakala pula monyet malas dia pun berkata monyet pun berkata kepada sang kancil  sang kancil tolong aku sang kancil monyet pun berkata sang kancil tolong aku sang kancil aku tak makan 4 hari  esh  esh tak makan 4hari sang kancil pun berkata nah kau makan lah apa yang ko nak.

Hanya orang yang panjang nafasnya boleh meneruskan pembacaan nukilan dia. Semoga dia terus bergiat untuk menulis.

No comments: