22.7.07

Angkat kain

"Dua tiga hari ni asyik hujan je bang!" kata perempuan itu yang aku suka.

"A'ah la, kain jemuran pun tak kering-kering kan?" kata aku yang belum tentu perempuan itu suka.

"Ni langit mendung lagi ni, mesti petang hujan punya membawa ke malam." kata perempuan itu yang aku suka.

"Hujan-hujan la best. Sejuk. Grrr... Nyum-nyum..." kata aku yang belum tentu perempuan itu suka.

"Apa abang ni... Mulalah tu.." kata perempuan itu yang aku suka.

"Ermm.. Tak! Maksud abang bila nak angkat kain tu? Nak hujan dah ni..." kata aku yang belum tentu perempuan itu suka.

"Sabar la bang. Pukul dua atau tiga pagi baru boleh... Sepertiga malam!" kata perempuan itu yang aku suka.

"@#$%^&!@^&*?..." kata aku dalam hati yang belum tentu perempuan itu suka tapi hati gembira tak terkata untuk menunggu perempuan itu yang aku suka mengangkat kainnya.

Kau jangan berfantasi yang bukan-bukan. Pukul dua pagi tiada acara mengangkat kain kerana perempuan yang aku suka memakai pijamas. Ha ha ha!

No comments: