15.2.06

Hidung Tinggi

Aku ambil yang tersangkut satu
Ada corak bunga-bunga
Warna latar corak halus merah
Aku lilit dan belit
Aku simpul rapi
Dileherku yang jinjang

Tak lama lagi mesyuarat nak mula. Katanya jam dua petang. Tapi satu batang hidung pun aku tak nampak lagi. Jam di tangan aku ni rosak agaknya. Heh.. Jam ni baru beli tau… Jam Tag Huever. Original punya… Jarum pun dah menunjukkan pukul tiga petang.
Telefon bimbit berbunyi….

Hoi, ko kat mana?
Aku ada kat atas ni, takde sorang pun?
Mesyuarat dah mula lah…

Aku tengok tulisan yang tertera di depan pintu bilik tersebut SEROJA. Aku mula bingung...
Silap bilik mesyuarat… KEMBOJA rupanya.

Naik lagi beberapa tingkat untuk sampai ke bilik KEMBOJA. Samada aku salah dengar atau aku salah catit tempat bilik mesyuarat.

Jam dah menunjukkan jam 5.35 minit petang.
Tadi masa mesyuarat tiada seorang pun yang keluar solat Asar. Aku je yang keluar… Kalau ada pun yang keluar, buang air kecil. Dalam mesyuarat tu dah tentunya semua beragama Islam. Isshh.. Teruk betullah mereka ni. Berjawatan tinggi… Gaji tinggi tapi sayang hidung tinggi. Hidung tinggi terhadap penciptaNya. MasyaAllah…

Mesyuarat tiada keputusan
Entah bagaimana statusnya
Semua buat tak tahu aje
Seolah-olah tiada apa
Tarikh akhir dah nak hampir
Usah biarkan semua berlalu kosong

No comments: