21.4.21


AKU TERPAKU KAU TERTUNDUK PILU
(part 3)

Semasa kerja di firma perunding perancang bandar. Aku buat laporan. Aku juga buat slaid tanpa dikacau oleh sesiapa dengan menambah animasi, efek bunyi, jenis dan warna font serta grafik yang bukan-bukan. Bebas.

"Okey, pembentangan lima minit saja ya." kata pengerusi.

Dalam banyak-banyak slaid untuk pembentangan kawasan kajian yang luasnya melebihi Singapura mana mungkin pembentangan diringkaskan. Sudahnya, aku hanya tekan slaid awal, pertengahan dan penghujung. Enam slide saja digunakan. Tak sampai lima minit. Komputer tak heng dan weng. Fail tak korup.

Kemudian pengerusi tanya perkara yang tidak ada di dalam pembentangan namun ada di dalam slaid. Nasib baik aku sediakan pautan (link) dapat mencari slide dengan pantas. Sudahnya apa yang pengerusi tanya seumpama aku bentang semua slaid yang ada. Punah.. 🤪

planning uncertainty
dispute on planning

Selamat melipatgandakan amal ibadah di bulan Ramadhan.

Habis.

No comments: