19.5.10

Panel

Satu hari, gua dilantik sebagai panel penilai kepada kawasan yang hendak dinilai. Entah apa kriteria dia pilih gua. Gua pun kurang pasti. Apa yang pasti gua masih tercari-cari. Hari berikutnya pula, gua pergi ke sarang pelacuran buat penilaian. Ia terletak dalam kawasan PBT yang logonya ada binatang pelanduk memegang tombak ke hape entah. Wow! gua kata, apabila nampak lanskap kawasan itu sangat kurang hijaunya. Lebih kepada warna-warna coklat cair.

Lepas itu, gua baru balik dari tapak. Ramai yang tanya itu ini begitu begini tentang tapak. Gua cakap, lain kali ikutlah gua pergi tapak. Gua banyak kerja lain nak dibuat. Takkanlah tak sedar, sekarang semua kerja di atas bahu jemala patik. Gua pikul sendiri.

Kerja semakin lama semakin bertambah. Lu orang kena ingat kata-kata hikmat ini. Jangan sampai gua tunggu benda yang lu fotokopi tak sampai-sampai.


.

No comments: